Fer un curs telemàtic i que em proposin fer un “joc de pistes” ha estat més que motivador. De fet, ja fa dies que estava obert en el Procés de la Complexió” uns apartats que els facilitadors en deien FITES i jo no entenia que devia ser. Bé que ho vaig entendre.   Les fites han estat encertades. He necessitat “passar” sense resoldre la fita feta amb Edpuzzle. La resta genials.

D’uns anys cap aquí  sembla que “jugar”  a les classes (ja sigui jocs de taula o amb les pissarres digitals o amb jocs com el BreakOut) no està mal vist. Crec – i m’ho confirmen companys que han vist com treballo- que jo he “gamificat” les classes de música des de fa anys, però sense posar-hi cap etiqueta. Molts dels meus alumnes han après a tocar la flauta amb un joc en línia: Joy Tunes.  O amb l’Edmodo i les recompenses en forma de medalla. Algun control per repassar conceptes amb els Plickers. O, sense anar més lluny, aquest any a la tutoria, amb el Dojo dels monstres (el ClassDojo).

També i amb propostes de música a programar  les Beebots, amb l’Scratch Junior o amb el MakeyMakey i l’Scratch per fer un piano de fruites o sabates! Aquest any he descobert i fet propostes de gometria amb el Cubetto,

joyTunes_Recorder_Master class_dojo cubetto

Amb tot això vull dir que sí, que és clar, el  BreakOut que ens han proposat al curs de CDDA és una variant dels “jocs de pistes” que s’han fet, es fan i es faran en el món del lleure  i que es pot aplicar a tots els àmbits: el  matemàtic,  llengües educació física ..

No em faria res un altre mòdul així!!  😆 o TOT un curs telemàtic plantejat de manera col.laborativa des d’aquesta prespectiva de joc.