Situació Reptes comunicatius dels col·lectius vulnerables
a) Comunicació digital escrita amb el tutor o la tutora 1. Limitacions en la comprensió de textos escrits, especialment si hi ha barreres idiomàtiques o de alfabetització digital.
2. Dificultat per a expressar-se clarament per escrit, cosa que pot generar malentesos o falta de comunicació efectiva.
b) Resposta a una convocatòria per votar digitalment els seus representants 1. Dificultat per accedir a la plataforma de votació per manca d’equipament o connexió a internet estable.
2. Problemes de comprensió de les instruccions o de com realitzar el vot digital, especialment si no estan familiaritzats amb la tecnologia.
c) Entendre la web del centre i les activitats que s’hi presenten 1. Dificultat per navegar i interpretar la informació en la web, especialment si està en un idioma que no dominen o si la web és complexa.
2. Limitacions en l’accés a dispositius o connexió a internet, que impedeixen consultar la informació de manera regular.
d) Reunió virtual amb altres famílies de l’Associació de pares i mares 1. Barreres idiomàtiques o de comprensió que dificulten la participació activa en la reunió.
2. Dificultat per utilitzar les plataformes de videoconferència, ja sigui per manca d’equipament o de coneixements tècnics.
e) Escoltar i veure el vídeo de la festa de fi de curs, enregistrat per l’escola 1. Problemes d’accés a l’enregistrament per manca de dispositius o connexió a internet adequada.
2. Dificultat per entendre o gaudir del vídeo si hi ha barreres lingüístiques o si no disposen de subtítols o traduccions.