1. Al mòdul de 2n curs d’Integarció Social, M5 SAACS  al NF1 sobre Comunicació,llengua i llenguatge a partir del visionat del film El Milagro de Anna Sullivan es debat a l’aula sobre la importància de la comunciació, el tenir una eina de comunicació que comparteixi una comunitat i, arran d’aixó s’origina una altre debat sobre si consideren que hi ha una comunitat/cultura sorda o no, així com si el llenguatge va lligat al pensament. 

    .Disseny de la pràctica                                              

    Activitat: Creació d’un mural digital col·laboratiu sobre la comunitat sorda i la importància del llenguatge de signes/llengua de signes catalana.

    Fases:

    1. Investigació: Cercar informació sobre la comunitat sorda i el llenguatge de signes i la llengua de signes catalana
    2. Creació de continguts: Utilitzar Canva o Padlet per dissenyar elements visuals que representin la informació trobada.
    3. Debat en línia: Organitzar una sessió de debat en línia per discutir les troballes i reflexionar sobre la importància de la comunicació i la identitat digital entre els diferents torns del CFGS D’Integració Social i també de Mediació Comunicativa que comparteixen mòdul.
    4. Reflexió final: Redactar una breu reflexió sobre l’activitat, destacant aprenentatges clau i aplicacions en la pràctica professional.

    Aquesta proposta integra la competència digital en el context del mòdul M5 SAACS, promovent l’ús de les tecnologies per a la comunicació, la col·laboració i la reflexió crítica, alineant-se amb el model TPACK en la intersecció de coneixements pedagògics, tecnològics i de contingut.

  2. Competència digital treballadaEs treballarà la competència digital en les següents àrees:
    • Comunicació, col·laboració i ciutadania digital: utilització de tecnologies per a la comunicació i la col·laboració en línia, respectant l’etiqueta digital i construint una identitat digital responsable.
    • Ús responsable i benestar digital: desenvolupament d’un ús segur, saludable i sostenible de les tecnologies digitals, promovent hàbits d’ús responsable i protecció de la privacitat.
  3. Coneixements, habilitats i actituds implicades
    • Coneixements: comprensió dels conceptes de llenguatge, comunicació i identitat digital.
    • Habilitats: ús d’eines digitals per a la creació de continguts (com Canva o Padlet), cerca i selecció d’informació rellevant, participació en debats en línia.
    • Actituds: respecte per la diversitat lingüística i cultural, consciència crítica sobre l’ús de les tecnologies i la protecció de la privacitat.
  4. . Nivell d’aplicació de la competència digitalL’activitat requereix:

    a. Analitzar de forma crítica en la selecció de continguts: avaluar la fiabilitat i la diversitat de les fonts d’informació. b.  Posar en pràctica habilitats de selecció i filtratge d’informació: cercar i seleccionar informació sobre la comunitat sorda i llenguatge de signes. c. Treball en equip: col·laborar en grups per crear continguts digitals i participar

  5. Requisits tècnics i eines necessàries
    • Eines digitals: Canva o Padlet per a la creació de continguts visuals; Google Meet o Zoom per a la realització de debats en línia.
    • Coneixements tècnics: és a dir la capacitat per utilitzar eines digitals bàsiques, cercar informació en línia i participar activament en plataformes de comunicació en línia.
    • Requisits tècnics: accés a dispositius amb connexió a Internet, coneixements bàsics en l’ús de les eines mencionades.