M2A1_L’ACTIVITAT
| Títol | El meu diccionari de paraules. |
| Nivell educatiu | Infantil 5. |
| Disseny de l’activitat: redactar l’enunciat i el detall de les tasques a realitzar.
Al llarg del curs escolar anem fent el treball de les lletres a través del conte: Això era un Alfabet de Oliver Jeffers. Cada lletra té una petita història la qual s’explica a mode d’introducció, un cop s’ha explicat la breu història es fan diferents dinàmiques per trobar paraules que comencin amb la lletra que s’està treballant a la història. Les dinàmiques consisteixen en:
Un cop s’han trobat totes les paraules s’escriuen al seu diccionari amb bona lletra, clara i entenedora. Per acabar de fer la consolidació dels aprenentatges, es prepara un Kahoot on han de llegir i relacionar les diferents paraules treballades durant la sessió. Aquesta activitat amb les tauletes es fa de forma cooperativa amb els companys de taula, els quals compartiran una tauleta. A cada equip hi haurà:
|
|
- Seleccionar la o les competència/es específica/ques d’àrees o matèries i concretar els objectius d’aprenentatge.
| EIX 2: UN INFANT QUE ES COMUNICA AMB DIFERENTS LLENGUATGES | |
| Competència específica 2. Expressar-se de manera entenedora, personal i creativa mitjançant diferents llenguatges, explorant-ne les possibilitats i gaudint-ne, per respondre a diferents contextos comunicatius. | |
| Criteris d’avaluació de final d’etapa | Sabers: Aproximació al llenguatge escrit |
|
|
| Objectius | |
|
|
- Indicar el(s) recurs(os) digital(s) que hauran d’emprar els alumnes i aportar-ne el(s) enllaç(os).
S’utilitzarà un Kahoot per fer un treball de lectoescriptura per equips de treball de forma col·laborativa.S
https://create.kahoot.it/share/endevina-com-s-escriu/f4d92159-09db-4ab6-b34f-83a397e47510
- Explicitar en quin(s) nivell(s) de la taxonomia de Bloom esteu treballant (recordar, analitzar, crear…)
S’ha escollit l’eina Kahoot, ja que té com a funcionalitat la d’avaluar, doncs ens permet observar si l’alumnat ha integrat els sabers treballats. A més a més es treballa a través de la gamificació, doncs s’avalua de forma col·laborativa tot jugant amb els companys d’equip.
Amb l’activitat dissenyada amb el Kahoot, treballarem el primer nivell, on recordarem les paraules amb anterioritat treballades, tot recordant com s’escriu cada paraula i acabant d’integrar la lectoescriptura a través del joc.
- Quines pautes de compromís, de representació i d’acció i expressió del DUA (Disseny Universal per a l’Aprenentatge) teniu en compte.
La programació “El meu diccionari de paraules” s’ha dut a terme tenint en compte el Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA), a través del qual es pretén atendre a la diversitat de l’alumnat des de l’inici de la programació, tot creant dissenys flexibles per a tot l’alumnat. La finalitat del DUA és anticipar-nos a les possibles barreres que poden sorgir en el procés d’ensenyament- aprenentatge, entenent que les barreres no es situen en l’alumnat sinó en la manera d’ensenyar i el context educatiu.
Entenem que a l’aula tenim una gran diversitat d’alumnat amb diferents estils i necessitat d’aprenentatge, els quals requereixen múltiples opcions per accedir a la informació i a l’expressió d’aquests aprenentatges assolits. Partint del DUA, el que es pretén és una inclusió real de tot l’alumnat dins l’aula en una mateixa programació per tal que tots i totes tinguin les mateixes oportunitats d’aprenentatge amb igualtat de condicions.
- Modes de representació: la informació donada a l’alumnat, sempre s’ofereix a través del canal auditiu, on la mestra explica què s’ha de fer i, a més a més, a través del canal visual, on s’exemplifica amb exemples visuals a través d’imatges projectades a la pissarra digital.
- Múltiples opcions d’acció i representació: es motivarà a l’alumnat i se’ls farà entendre la necessitat de descobrir les paraules a través del joc. També se’ls donarà diferents opcions de representació, ja que les paraules a buscar les poden trobar mitjançant imatges, paraules escrites, verbalització dels companys i la mestra…
- Finalment l’expressió del resultat final es farà escrit, però també es farà a través del Kahoot, fet que donarà per a que tot l’alumnat pugui tenir opcions de representar allò après.
M2A2_LES EVIDÈNCIES
https://create.kahoot.it/share/endevina-com-s-escriu/f4d92159-09db-4ab6-b34f-83a397e47510

M2A3_L’ANÀLISI I LA REFLEXIÓ
Analitzar i reflexionar sobre la posada en pràctica:
- Les tecnologies digitals emprades afavoreixen l’assoliment dels objectius d’aprenentatge per part de l’alumnat?
Sí, ja que a través del Kahoot, l’alumnat a pogut acabar de consolidar els aprenentatges relacionat amb la lectoescriptura i, a més a més han aconseguit arribar a un consens per escollir l’opció correcta, tot treballant en equip i fent un aprenentatge molt important de relació i convivència amb els altres companys.
- Són realment necessaris els recursos digitals per aquesta programació?
Segurament es podrien trobar altres eines de treball en equip, ja sigui escrivint en un paper les respostes, cronometrant el temps de resposta… però crec que es perdria una part molt important de dinamisme, gaudi i motivació, que fa que l’alumnat estigui molt més interessat en treballar bé. Crec que el Kahoot ajuda a consolidar els aprenentatges d’una forma molt més lúdica i vivencial, fet que es tradueix en un aprenentatge molt més significatiu i, per tant, s’integrarà en el seu aprenentatge d’una forma molt més sòlida.
- T’han sorgit problemes quan hi has integrat les tecnologies digitals?
Algunes tauletes no tenien bona xarxa de connexió a internet i, un equip no va poder respondre l’última pregunta.
- En cas que sí, com has afrontat l’imprevist? En cas que no, quin problema creus que et podria haver sorgit i com el podries haver resolt?
L’equip que no va poder respondre la pregunta va quedar últim. Vam plantejar el problema a la classe i, entre tots vam decidir que volien tornar a repetir el joc perquè no era just que un equip hagués quedat últim per una causa aliena a ells. Vam tornar a jugar i llavors no hi va haver problemes de connexió.

Deixa un comentari