Al llarg d’I5 es treballa un conte cada setmana. El projecte del conte, és una activitat en gran grup que consisteix en explicar un conte per part de la mestra amb diferents materials de suport, auditius, vídeo, titelles….
Un cop s’ha explicat el conte sempre es fa un treball d’aprofundiment, on l’alumnat ha de:
- Escriure el títol del conte.
- Dibuixar/escriure (segons el nivell de competència de cada alumne/a se’ls demana una cosa o l’altre) el que més els ha agradat del conte.
- Finalment han de valorar si el conte els hi ha agradat molt, poc o gens.

Degut a la diversitat de l’aula i, tenint en compte que hi ha 2 alumnes els quals presenten un retard en l’aprenentatge:
- L’alumne 1 té dificultats en els aprenentatge, el qual està en procés de valoració. La seva actitud a l’aula és molt bona però necessita suport individual i adaptacions metodològiques, per tal d’anar seguint les activitats.
- L’alumne 2 presenta problemes conductuals derivats de situacions socioculturals desfavorides. A l’aula es mostra inquiet, amb necessitat constant d’aixecar-se de la cadira, parlar, cridar… fet que condiciona totalment el bon funcionament de l’aula.
La diversitat de l’aula fa que no tots els alumnes puguin accedir de la mateixa manera al contingut donat, és per aquest motiu que, seguint el DUA, es plantegen diversitat d’opcions pel que fa a les vies d’accés, les eines d’aprenentatge i les eines d’expressió.
Així doncs, el conte s’explica a través de diferents canals, oralment per la mestra, a través d’imatges amb la pantalla digital i també amb titelles.
Pel que fa a la representació, es fa a través d’una fitxa on s’ha de dibuixar/escriure allò que més els ha agradat. Cal dir però, que no tot l’alumnat li és útil aquesta tasca, per aquest motiu se’ls facilita la possibilitat (tant als 2 alumnes amb dificultats d’aprenentatge, com a la resta d’alumnes que hi vulguin utilitzar) de jugar a un joc interactiu (creat amb el Genially). Per jugar a aquest jo s’utilitza la tauleta interactiva i, és a través d’aquest joc on l’alumnat pot acabar de consolidar la seqüència i la història que es narrava al conte.

En aquest joc interactiu titulat: La talpeta que volia saber qui li havia fet allò al cap, el que ha de fer l’alumnat és relacionar quina caca fa cada animal, tot relacionant les imatges de la caca que apareixen al conte, amb l’animal corresponent.
En crear aquest material s’han tingut en compte els 4 principis que proporcionen els fonaments de l’accessibilitat en els llocs web per tal que la informació digital són ser perceptible, operable, comprensible i de codi robust:
El plantejament és col·lectiu, orientat a tot el grup classe, per tal de no evidenciar les dificultats dels 2 alumnes i com a conseqüència segregar i senyalar l’alumnat més vulnerable, a banda que el recurs digital agrada a tot l’alumnat i, a la resta de companys els serveix per reforçar els coneixements apresos.
Com a punts forts, he observat que ambdós alumnes estan molt motivats en la utilització de les tauletes interactives, els resulta molt més interessant i mostra molt més interès en els aprenentatges. Això fa que l’alumne conductual estigui molt més atent i es concentri en fer la tasca i, l’alumne que mostra dificultats d’aprenentatge, al no tenir text (encara no ha accedit a la lectoescriptura) li resulta molt més adequat per al seu nivell de competència actual.
Com a punts febles, cal dir que de vegades les tauletes interactives no funcionen correctament (mala connexió a internet i són lentes), això fa que no es pugui desenvolupar la sessió de forma correcta i l’alumnat perd l’interès per l’activitat.
Deixa un comentari