UNITAT DIDÀCTICA: El sistema solar.
Nivell: 2n de primària.
Context de la situació: a la rotllana del “Bon dia” sorgeix una conversa amb relació a la noticia de l’enlairament d’un nou satèl·lit artificial català, el Menut. Sorgeixen diferents preguntes, per tant, aprofitem aquesta situació d’aprenentatge per iniciar un projecte sobre el nostre sistema solar.
Enunciat: En petit grup, cerqueu informació sobre els diferents planetes que podem trobar al sistema solar. Cada grup ha de cercar informació del planeta que li ha tocat. Fixeu-vos en les preguntes que podeu trobar a la fitxa. En la següent sessió haureu de presentar aquesta informació davant dels companys i companyes.
Competències específiques:
- Medi:
- 5. Analitzar les característiques de diferents elements o sistemes del medi natural, social i cultural, identificant la seva organització i propietats, establint relacions entre aquests, per tal de reconèixer el valor del patrimoni cultural i natural i emprendre accions per a un ús responsable, la seva conservació i millora.
- 7. Observar, detectar, comprendre i interpretar canvis i continuïtats del medi natural, social i cultural, analitzant relacions de causalitat, simultaneïtat i successió, per explicar i valorar les relacions entre diferents elements i esdeveniments que permeten entendre el present i imaginar futurs possibles.
- Llengua:
- 3. Produir textos orals i multimodals amb coherència, claredat i registre adequats, atenent les convencions pròpies dels diferents gèneres discursius, i participar en interaccions orals variades, amb autonomia, per expressar idees, sentiments, emocions i conceptes, construir coneixement i establir vincles personals.
- 4. Comprendre i interpretar textos escrits i multimodals, reconeixent el sentit global, les idees principals i la informació implícita i explícita, i realitzant, de manera progressivament autònoma, reflexions elementals sobre aspectes formals i de contingut, per construir coneixement, i respondre a necessitats i interessos comunicatius diversos.
- Matemàtiques:
- 3. Explorar, formular i comprovar conjectures senzilles, reconeixent el valor del raonament espacial, raonament lògic i incorporar l’argumentació per integrar i generar nou coneixement matemàtic.
- 5. Utilitzar connexions entre diferents idees matemàtiques, així com identificar les matemàtiques implicades en altres àrees o amb la vida quotidiana, interrelacionant conceptes i procediments per interpretar situacions i contextos diversos.
SISTEMA D’AVALUACIÓ:
Avaluació diagnòstica:
En primer lloc, durem a terme una avaluació diagnòstica mitjançant un Formulari de Google en que els participants no reben un feedback sobre si la resposta que han donat és o no correcta, però si rebré com a mestra un gràfic representatiu de les respostes donades.
Formulari de Google: https://forms.gle/P3dhbB1RjLfTE1u66
Avaluació formativa:
Mentre l’alumnat fa les investigacions sobre el tema en petit grup, la mestra observa com treballa cada grup, com s’organitza i mitjançant classroom fa seguiment de les tasques que van penjant cada dia, a més a més, com a retroacció es farà servir l’aplicatiu “Talk and Comment”.
Avaluació sumativa:
Finalment els alumnes contestaran un Quizizz sobre el Sistema solar que conté les mateixes preguntes que el Formulari de Google que van fer al principi, però en aquesta plataforma, en canvi, si poden veure si la resposta que han donat és o no correcta en el moment de respondre.
Finalment compararem els resultats dels gràfics de l’avaluació diagnòstica amb els obtinguts en aquesta última avaluació, ja que el Quizizz també ens ofereix una mena de gràfic de barres on podem consultar les preguntes encertades i els errors.
Quizziz: https://quizizz.com/admin/quiz/64353ec73fa970001eec1893?source=quiz_share
Actualment, no puc posar en pràctica aquesta avaluació perquè com a mestra interina vaig canviant d’escola i actualment no tinc aquest grup d’alumnes.
Andrea García
Deixa un comentari