Tecnologies digitals per oferir retroacció i orientacions a l’alumnat:
- Mote
He escollit aquesta eina per què es tracta d’una extensió de Chrome que permet inserir àudios en diferents eines de Google. Les gravacions han de ser curtes, per tant, hem de ser concisos i penso que això, amb el volum de feina que tenim, pot ser un benefici com a mestres. A més a més, ens permet saber si el nostre alumnat ha escoltat l’àudio.
Quant als criteris didàctics destaca perquè ens permet que sigui personalitzada i constructiva. Quant als criteris ètics, ens permet que arribi a tothom, és a dir, ens permet una bona comunicació, ja que la informació arribarà tant als infants que ja saben llegir com als que no. Per tant, pot ser una molt bona eina per infants NESE derivades de diferents motius. Quant als criteris tècnics, és molt accessible tal com ja hem dit i ens ofereix un registre de si l’alumnat l’ha escoltat o no.
Jo faria servir aquesta eina de retroacció per donar retroacció final (avaluació sumativa) a treballs entregats mitjançant les diferents eines de google, sobretot, presentacions i documents escrits sobre els projectes que treballem a l’aula.
- “Talk and Comment”
De la mateixa manera que el “Mote”, el “Talk and Comment” ens permet afegir àudios al Classroom. Per tant, el podem fer servir de la mateixa manera que l’altre extensió i té beneficis molt semblants.
Així i tot, trobem algunes petites diferències força significatives. Quant als criteris didàctics destaca perquè ens permet que sigui personalitzada i constructiva, de la mateixa manera que el “Mote”, però, aquesta permet que les notes de veu siguin més llargues i, per tant, podem personalitzar molt més el que diem i detallar més els comentaris. Quant als criteris ètics, ens permet que arribi a tothom, és a dir, ens permet una bona comunicació ja que la informació arribarà tant als infants que ja saben llegir com als que no. Per tant, pot ser una molt bona eina per infants NESE derivades de diferents motius. Quant als criteris tècnics, és molt accessible tal com ja hem dit.
Faria servir aquesta eina de la mateixa manera que el Mote tot i que, centraria la seva utilització en l’avaluació formativa, per tal d’anar guiant l’elaboració dels projectes que treballem a l’aula oferint idees per continuar, valorant aspectes positius i aspectes a millorar. En no tenir límit de temps per elaborar l’àudio ens permet fer tota aquesta retroacció.
- Screencastify.
És un programa que ens permet fer gravacions de pantalla i, alhora, de la veu, de manera que pots gravar una retroacció d’un treball en concret mentre el mostres en pantalla.
Quant als criteris didàctics destaca per l’organització, ja que pots estar mostrant en cada part concreta de la feina a la qual vols donar retroacció i alhora això mateix permet una gran personalització. Quant als criteris ètics permet una molt bona comunicació tant visual com auditiva.
Amb relació als criteris tècnics, destaca per la seva accessibilitat, ja que fa servir dos canals de comunicació (auditiu i visual), i això ens permet treballar amb alumnat amb diferents característiques i necessitats.
Faria servir aquesta eina amb infants amb dificultats d’aprenentatge pel fet que poden rebre la informació mitjançant dos canals (auditiu i visual).
Tecnologies digitals per oferir retroacció i orientacions a les famílies:
- Google Meet:
He escollit aquesta eina perquè permet que puguem parlar amb les famílies sense haver de reunir-nos de manera presencial, durant la pandèmia ha estat una eina imprescindible per a mi, donat que m’ha permès mostrar-me propera amb les famílies sense haver de trobar-nos presencialment amb el perill que això generava.
Quant als criteris didàctics destaca perquè ens permet una retroacció a temps real amb un feedback immediat de la família. Quant als criteris ètics, ens garanteix privacitat i permet una bona comunicació, ja que podem tenir una conversa, compartir impressions, observacions i ajudar-nos mútuament. Quant als criteris tècnics, és molt accessible, ja que permet fer la reunió des de gairebé qualsevol lloc i amb múltiples dispositius: ordinador, tablet, mòbil… i, per acabar, permet una bona interacció.
Per tant, faria servir aquesta eina per fer reunions amb famílies i oferir una retroacció del desenvolupament dels seus fills i filles i per fer coordinacions amb agents externs a l’escola.
Andrea García
Deixa un comentari