Reptes comunicatius i accessibilitat digital
En el cas de famílies en una situació econòmicament desfavorable, hi pot haver una manca de dispositiu (smartphone, tauleta o ordinador) o bé, hi pot haver manca de connectivitat a internet per dur a terme la comunicació digital escrita. | En cas de famílies nouvingudes de països de parla no hispànica, hi pot haver una manca de coneixements de la llengua escrita de les llengües vehiculars de l’escola. |
De la mateixa manera que amb la situació anterior, en el cas de famílies en una situació econòmicament desfavorable, hi pot haver una manca de dispositiu de connectivitat a internet per poder dur a terme la votació digital. | De la mateixa manera que amb la situació anterior, en cas de famílies nouvingudes el desconeixement de la llengua pot ser una barrera important en la comunicació i, en conseqüència, en la participació de les famílies en les activitats que es duen a terme al centre. Si a més a més, l’activitat inclou una activitat digital encara és més difícil que hi participin perquè s’ajunten dues dificultats: la llengua i la competència digital. |
Sovint pensem que tothom té la alfabetització digital o les competències digitals que calen per poder fer servir les xarxes socials, accedir a pàgines web, blocs, email, aplicacions, etc. Però no sempre és així, podem trobar famílies que no tenen aquests coneixements i que, per tant, es perdin algunes comunicacions que fan els centres a través de les plataformes anteriorment esmentades. |
Amb relació a entendre la web del centre i les activitats que s’hi presenten, les famílies que no tenen coneixement de la llengua vehicular de l’escola també poden tenir dificultats. En cas que tinguin una bona competència digital poden fer servir traductors en línia, però si no tenen una bona competència digital o no tenen els recursos necessaris, no podrán accedir a aquest tipus de comunicacions. |
En el cas de famílies en situacions econòmicament desfavorables, hi pot haver una manca de dispositiu (smartphone, tauleta o ordinador) o bé, hi pot haver manca de connectivitat a internet per poder accedir a aquesta reunió en línia. | En el cas de famílies nouvingudes hi pot haver una manca de coneixement de la llengua en la qual es duu a terme la reunió i, a conseqüència, que les famílies no puguin obtenir la informació que s’ha exposat en aquesta reunió. |
Si un component de la família té una discapacitat visual, podria perdre informació visual perquè no podrà veure el vídeo, per tant, hauria d’haver una descripció de les imatges de manera oral. | Si un component de la família té una discapacitat auditiva, podria perdre informació auditiva, per tant, el vídeo hauria d’estar subtitulat. |
Deixa un comentari