Escenari:
- Alumnes de 1r de Batxillerat
- Grup força homogeni, amb una alumna amb dislèxia.
- Matèries implicades de l’àmbit cientifico-tecnològic (Tecnologia i Ciències de la Terra i del Medi Ambient)
Objectius:
- Utilitzar els programes informàtics necessaris per imprimir la conca hidrogràfica del riu que passa pel nostre municipi.
- Imprimir la conca hidrogràfica en la impresora 3D.
- Saber interpretar els mapes topogràfics i relacionar-los amb la impressió 3D.
- Experimentar per on passa l’aigua que tirem a la capçalera de la conca.
- Experimentar per on passa l’aigua que tirem per diferents zones de la conca.
- Entendre el comportament de l’aigua dins de la conca hidrogràfica
Descripció de l’experiència:
En grups de 4-5 alumnes.
Activitat 1:
Primerament els alumnes hauran de buscar informació sobre com poden imprimir la conca hidrogràfica on es situa el nostre municipi.
Descarregar la informació topogràfica d’internet i editar-la per poder-la imprimir.
Activitat 2:
Interpretar els mapes topogràfics per tal de preveure com serà la impressió.
Decidir a quina escala poden/volen imprimir la conca (tenint en compte la utilitat d’aquesta i les possibles limitacions tecnològiques).
Dur a terme la impressió.
Activitat 3:
Experimentar amb la impressió, mitjançant l’aplicació d’aigua a diferents parts d’aquesta i l’observació del comportament de l’aigua.
Entendre el comportament de l’aigua dins la nostra conca hidrogràfica i per tant entendre la hidrologia de la nostra conca i en general.
Deixa un comentari