Escenari:

  • Alumnes de 1r de Batxillerat
  • Grup força homogeni, amb una alumna amb dislèxia.
  • Matèries implicades de l’àmbit cientifico-tecnològic (Tecnologia i Ciències de la Terra i del Medi Ambient)

Objectius:

  • Utilitzar els programes informàtics necessaris per imprimir la conca hidrogràfica del riu que passa pel nostre municipi.
  • Imprimir la conca hidrogràfica en la impresora 3D.
  • Saber interpretar els mapes topogràfics i relacionar-los amb la impressió 3D.
  • Experimentar per on passa l’aigua que tirem a la capçalera de la conca.
  • Experimentar per on passa l’aigua que tirem per diferents zones de la conca.
  • Entendre el comportament de l’aigua dins de la conca hidrogràfica

Descripció de l’experiència:

En grups de 4-5 alumnes.

Activitat 1:

Primerament els alumnes hauran de buscar informació sobre com poden imprimir la conca hidrogràfica on es situa el nostre municipi.

Descarregar la informació topogràfica d’internet i editar-la  per poder-la imprimir.

Activitat 2:

Interpretar els mapes topogràfics per tal de preveure com serà la impressió.

Decidir a quina escala poden/volen imprimir la conca (tenint en compte la utilitat d’aquesta i les possibles limitacions tecnològiques).

Dur a terme la impressió.

Activitat 3:

Experimentar amb la impressió, mitjançant l’aplicació d’aigua a diferents parts d’aquesta i l’observació del comportament de l’aigua.

Entendre el comportament de l’aigua dins la nostra conca hidrogràfica i per tant entendre la hidrologia de la nostra conca i en general.