En els últims anys, les eines digitals han canviat molts aspectes de l’educació. Han facilitat la gestió en molts centres, però encara hi ha molts dubtes sobre com utilitzar-les millor. Aquest article vull parlar de com es fan servir aquestes eines per millorar la comunicació, la coordinació i el seguiment dels alumnes, i com es poden usar per recollir informació a les juntes d’avaluació i fer informes acadèmics.
Molts centres educatius ja utilitzen eines digitals com Google Classroom, Moodle, Microsoft Teams o ClassDojo. Aquestes eines ajuden tant en la comunicació amb les famílies com en la distribució de tasques. Tot i això, sovint es queden com a simples plataformes per penjar deures o passar llista, i es podrien aprofitar millor. En el meu institut es treballa a partir de Classroom i Moodle compartit per nivells. Els professors de la matèria fan les seves aportacions i van deixant el material que van elaborant perquè els pròxims cursos hi haja una base sinó es vol utilitzar llibre.
En l’acció tutorial, el seguiment dels alumnes és essencial. Eines com Alexia, Clickedu o Edvoice permeten controlar millor el rendiment acadèmic i comunicar-se amb les famílies, però moltes vegades només es concentren en aspectes acadèmics. De vegades es deixen de banda altres elements com les emocions o la motivació. Seria interessant que les eines digitals inclogueren també aquest tipus d’informació per tenir una visió més completa de cada alumne. Nosaltres com a centre, hauriem de millorar aquest aspecte més emocional, ja que sols utilitzem l’aplicació ieduca. Aquesta aplicació ofereix un seguiment acadèmic personalitzat, ja que podem veure l’assistència, les notes, les observacions de la matèria, etc.
Les juntes d’avaluació són un altre moment en què les eines digitals podrien ser més útils. Sovint, recollir i organitzar tota la informació sobre els alumnes és un procés llarg i complicat. Nosaltres utilitzem l’aplicació ieduca que permet que veure les diferents observacions de la matèria i notes al mateix temps, i a més, pots adjuntar al bolletí l’informes dels alumnes amb el comentari de l’assignatura.
En resum, les eines digitals poden ser molt útils per a la gestió educativa, però encara es poden millorar. Si es fan servir bé, poden fer que el treball dels professors siga més fàcil i eficient.
Deixa un comentari