En el nostre centre educatiu, el protocol de comunicació amb les famílies es basa en la transparència , amb l’objectiu d’establir una relació de confiança que afavoreixi el seguiment de l’evolució acadèmica i emocional de l’alumnat. Utilitzem principalment plataformes digitals com Intranet que ens permet comunicar-nos de manera àgil i eficient amb les famílies. Aquesta eina facilita la transmissió d’informació (calendari, notificacions, notes, incidències).
Personalment, valoro aquestes eines digitals de manera molt positiva, ja que han millorat notablement la comunicació entre l’escola i les famílies. La immediatesa i l’accés centralitzat a tota la informació educativa permeten que els pares estiguin més informats i involucrats en el dia a dia dels seus fills. Els Entorns Virtuals d’Aprenentatge (EVA) poden aportar encara més millores en aquest aspecte, ja que ofereixen una plataforma global on es poden integrar recursos pedagògics, comunicacions i eines de seguiment personalitzat. Així doncs, els EVA no sols fomenten una comunicació més fluida, sinó que també contribueixen a millorar el seguiment acadèmic i a reforçar el vincle entre família, alumnat i escola.
D’altra banda, a l’aula, l’adaptació de les tasques a les necessitats individuals de l’alumnat és essencial per garantir una educació inclusiva i de qualitat. A més de les estratègies tradicionals com la lliçó condicionada o les tasques graduades per nivells, utilitzo altres eines i metodologies com l’aprenentatge cooperatiu, l’avaluació formativa i les eines digitals interactives (Kahoot, Genially, o Padlet). Aquestes estratègies afavoreixen la diferenciació de l’aprenentatge, ja que permeten adaptar els continguts, els ritmes i les activitats a les capacitats i interessos dels alumnes.
En aquest sentit, els EVA també poden ser una eina molt valuosa per millorar l’adaptabilitat de les tasques a l’aula. A través d’aquestes plataformes, es poden dissenyar itineraris personalitzats, recursos interactius i activitats adaptades a diferents nivells i estils d’aprenentatge. A més, els EVA faciliten el seguiment individualitzat del progrés de cada alumne, cosa que permet detectar necessitats i ajustar les tasques de manera més efectiva.
En conclusió, tant en la comunicació amb les famílies com en l’adaptació de les tasques, les eines digitals i els EVA representen una millora significativa en el procés educatiu. La seva implementació no només optimitza la comunicació i l’organització, sinó que també permet oferir una educació més personalitzada, inclusiva i eficaç, responent a les necessitats canviants del nostre alumnat.
Deixa un comentari