Quan busco informació a internet, segueixo unes pautes clares per assegurar-me que la informació sigui fiable i que es respectin els drets d’autor. Sempre procuro contrastar diverses fonts abans d’utilitzar-les, per evitar errors.

Per no tenir problemes amb el plagi, faig servir eines que comparen els textos amb altres publicats, i també m’asseguro d’adaptar la informació amb paraules pròpies. Pel que fa a les imatges, utilitzo plataformes com Unsplash, Pixabay o Wikimedia Commons, que ofereixen contingut lliure de drets d’autor. A més, reviso les fonts i cite a l’autoria.

En el cas de l’alumnat, organitzo la cerca d’informació segons l’activitat. Per exemple, si han de completar una wiki adaptada a la seva edat, els divideixo en grups petits i assigno rols concrets a cadascun: alguns busquen informació, d’altres la redacten o la revisen. Això ajuda a fomentar el treball en equip i que cadascú aporti alguna cosa al projecte.

L’aula es prepara amb espais de treball col·laboratiu, i faig servir eines digitals com Google Classroom o Padlet per tenir un lloc on compartir i centralitzar els recursos.

També dono suport constant amb una guia de fonts fiables i consells per identificar informació rellevant, assegurant-me que tot el procés sigui clar i eficient.