Ara que he revisat les metodologies de treball m’adono que no estic prou actualitzada. Estic acabant un projecte en els que he fet servir la metodologia puzzle amb eines i suport digital. He dividit la classe en 5 grups (fets pels alumnes) i cada grup ha estudiat una part del tema. Han buscat informació a internet i han preparat una presentació amb els continguts principals de la seva part. En la segona fase del puzzle he fet grups aleatoris i amb el suport de la presentació que ha fet cada grup, s’han explicat i aportat informació els uns amb els altres.

De fet, el “mini- projecte” l’he aplicat en tres classes de 2n d’ESO i només m’ha funcionat bé en una (bé, els aprenentatges els podré comprovar demà, que tenen una prova). En les altres classes la metologia no m’ha anat bé: totes dues classes em van comentar que s’estimaven més presentar els continguts apresos en general davant de tota la classe. Ho vaig provar amb un grup: els oients no estaven atents tot i que tenien unes preguntes per respondre. Veient els resultats no satisfactoris, amb la segona classe vaig decidir fer la segona part del puzzle tal i jo mateixa la tenia pensada, aleatòriament. En aquesta classe el que passa és que hi ha moltes incompatibilitats i un gran nombre d’alumnes no estava conforme amb els nous grups i enlloc d’explicar-se mútuament el que havien après en el primer grup, es van posar a treballar individualment.

En realitat, quan vaig plantejar l’activitat pensava que elaborant  una presentació dels continguts treballats situava als alumnes a la franja més elevada de la nova taxonomia de bloom, és a dir la creació. Per tant, aquesta revisió m’ha fet veure que estava completament equivocada i només els situo en el segon esglaó de la piràmide: el de la comprensió. És a dir, que quan preparo activitats d’aprenentatge jo estic a la fase de realçament del model SAMR, pero no en la fase de transformació. M’hauré de plantejar les activitats d’una altra manera.

Penso que les directius del DUA em poden ajudar a plantejar activitats situades a la fase de transformació del SAMR o a la part més alta de la piràmide de Bloom.

Actualment estem elaborant un projecte d’àmbit que haurem de portar a terme a partir del 25 de febrer a l’institut. Formem part de l’àmbit les professors de ciències socials, d’educació física, de música i de visual i plàstica. El tema del projecte és la visió de la dona durant l’edat mitjana i l’eix vertebrador n’és una cançó. Com a producte final havíem pensat un vídeo d’opinió entre iguals que s’hauria de realitzar després d’unes activitats guiades. Valoraré en els pròxims dies si és una activitat prou competencial.