Avui presento una activitat que vem realitzar fa poc al centre on treballo. L’activitat té el títol: “presentem l’institut”, la va organitzar la professora d’anglès per 2n d’ESO i l’havien de realitzar en grups de 3 alumnes.

El producte final era un vídeo de presentació de l’institut en anglès per un suposat alumne nou que s’incorpora a mig curs. El vídeo en realitat havia de tenir 2 parts prou diferenciades: en la primera havien de contextualitar el centre i la població on es troba (van poder buscar informació a Internet). I la segona havia de ser un diàleg entre el suposat alumne nou i un alumne que el guia per les instal·lacions.

Això ha obligat els alumnes a gravar en vídeo les instal·lacions i alguns alumnes han entrevistat alguns professors.

Per realitzar l’activitat els alumnes podien fer servir els seus dispositius mòbils i si no en tenien (o els pares no els hi deixen portar a l’institut) podien fer servir tauletes digitals del centre. Posteriorment hi ha hagut una feina d’edició del vídeo que per realitzar-la han pogut fer servir els ordinadors portàtils del centre o els que ho han preferit fer a casa, el seu PC.

Els alumnes estaven molt motivats gravant l’institut i els ha agradat molt fer entrevistes entre alumnes i als professors. La tasca l’han presentat a la professora a través del Google Classroom. El principal inconvenient ha estat que durant uns dies hem tingut alumnes rondant per tot l’institut volent-ho gravar tot. Fora d’això, ha estat una activitat en què els alumnes han pogut aplicar el que aprenen a classe d’anglès i a classe de tecnologia i per tant, ha resultat un aprenentatge significatiu.