Els nostres alumnes es passen el dia publicant contingut a Internet. Per exemple: la setmana passada a classe vaig demanar als alumnes que es pensessin una situació que haguessin viscut, que reflexionessin sobre quines emocions havien sentit i de quina manera havien resolt la situació. Desprès de preguntar alguns alumnes que havien expressat situacions com la mort d’un familiar, una cursa en la que havien participat o una celebració familiar, una alumna va expressar: “avui és tal dia i això em provoca alegria, ho he resolt penjant a l’Instagram 3 fotos amb la meva amiga”.

Que es passin tot el dia publicant coses, no vol dir que ho fagin en un entorn segur. Per posar un altre exemple: vem tenir el cas d’un alumne que havia penjat un video a youtube d’ell cantant una cançó i va sorgir en una classe, el nen es va sentir ridiculitzat. O bé, d’un altre alumne que va crear un video amb imatges d’un professor que fa teatre amateur. Crec que els alumnes no son del tot conscients del que penjen a la web.

Des d’un de vista educatiu, les xarxes en ofereixen bons recursos, els meus alumnes estan encantats de crear presentacions amb el Prezi i a l’institut treballem amb totes les eines del GSuite. El Twitter, el Facebook i l’Instagram ens poden ajudar a fer crèixer l’interès de l’alumnat per determinats temes i poder-los desprès treballar a classe.

En conclusió: hem de treballar amb les xarxes socials des d’un punt de vista educatiu i alhora treballar la seguretat a internet per l’ús particular.