1. https://padlet.com/anavarro_vall/reporting-some-news-jikn66kkxwq37sto 
  2. Adjuntaré una tasca real que vaig demanar fer als meus alumnes de 4td’ESO, les instruccions les tenien els propis estudiants al Classroom. (Imatge 2)
  3.  A aquesta activitat li podem associar la competència que es treballar alhora d’incloure pràctiques de Writing:   Competència 7. Planificar textos escrits de tipologia diversa utilitzant els elements de la situació comunicativa.

Quant a les competències transversals, en aquest cas la digital, hi podriem aplicar la següent: Competència 4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adequada per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals.

  1. Per fer aquesta activitat treballem amb Padlet, una pàgina web que s’utilitza semblant a un mur virtual. Personalment, el porto utilitzant des de fa uns quants anys amb resultats notoris a l’aula, on els alumnes poden veure reflectit el seu treball i el dels companys a la pantalla de classe. https://padlet.com/dashboard. Per poder comentar i publicar al mur, els alumnes utilitzen els seus Chromebooks gestionats pel centre per accedir-hi.
  2. Dels diferents nivells que es desglossen de la Taxonomia de Bloom, el treball amb Padlet representa el més alt, la creació. Fins aquest moment, els alumnes han comprès el que és el Reported Speech, l’han aplicat amb exercicis del llibre digital i se’ls ha mostrat més exemples, els han resolt i han avaluat el seu propi procés. En aquest últim punt, els estudiants han de buscar el contingut pel seu compte i han de crear oracions en Direct Speech (la part original que, fins aquest moment, se’ls havia proporcionat) i posteriorment en Reported Speech.

El grup de treball que realitzat aquesta activitat és homogeni, tant en edat com a nivell acadèmic, i l’activitat està presentada d’igual manera per a tothom. Tantmateix, se’ls ofereix la possibilitat de poder escollir l’article o notícia que més els atregui o motivi; per tant, cada alumne es genera el seu propi interès en fer l’activitat, amb un mateix fi, però de tipologia diversa.

  1. A continuació es mostra una captura de pantalla del producte final, després d’haver-ho treballat a l’aula i que els alumnes hi hagin participat. (Imatge 1)
  2. Les tecnologies digitals emprades afavoreixen l’assoliment dels objectius d’aprenentatge per part de l’alumnat?
  • Crec que podem afirmar que sí. Se’ls demana que crein, per tant, han hagut de comprendre abans com funciona per poder fer un exemple personalitzat.
  1. Són realment necessaris els recursos digitals per aquesta programació?
  • No són necessaris però sí molt útils i complementaris. Es podria treballar el Reported Speech sense eines digitals, però utilitzar-les els motiva a crear un producte ells mateixos i veure el resultat dels altres companys a la pantalla i als seus Chromebooks.
  1. T’han sorgit problemes quan hi has integrat les tecnologies digitals?
  • En aquest Padlet en concret no, però en anteriors potser sí, com que algun alumne pugui escriure coses indegudes o que els dispositius no es puguin connectar de forma eficient. També és important remarcar que només es poden crear 3 padlets per compte, per tant, no es poden emmagatzemar massa per poder usar-los com a exemple en el futur.
  1. En cas que sí, com has afrontat l’imprevist? En cas que no, quin problema creus que et podria haver sorgit i com el podries haver resolt?
  • Puc anar arxivant o eliminant alguns Padlets passats i oferir altres dispositius als alumnes que no es puguin connectar correctament. En el cas dels alumnes que publiquen coses que no pertoquen és una situació que he de trobar una solució, ja que a dia d’avui encara representa algun maldecap; tot i això, ho veig cada vegada menys, sobretot en cursos més avançats.