S’inclouen com a imatges una comunicació fet a un alumne sobre la tasca que ha de crear per a aquesta setmana, i també un comunicat d’Alexia informant les famílies d’una sortida escolar, amb tots els detalls necessaris. El missatge enviat a l’alumne respecte de la tasca que ha de realitzar és a través de Google Classroom. L’alumne va ser afegit al de la meva assignatura i hi penjo tasques a fer molt sovint, així que estan acostumats a fer-lo servir per veure allò que s’ha de fer.

La protecció de dades sempre es té en compte a l’hora d’escriure i realitzar comunicacions. Tant al missatge per a l’alumne com a les famílies no es menciona cap alumne o familia en específic, es parla en general del que s’haurà de fer com a tasca o del que han de ser conscients les famílies, per tal de transmetre la informació. 

Els dos missatges van ser enviats en hores que pertanyen a treball al centre per tal d’afavorir el benestar digital de totes les parts implicades. A més, els comunicat a les famílies es fa després d’haver-nos posat en contacte els professors i tutors que organitzen la sortida.

Aquesta informació no va associada a cap eina digital concreta, es pot visualitzar i treballar amb ella des de diferents dispositius.

Al comunicat dirigit a la familia va inclosa l’explicació sobre la protecció de dades del centre, ja que també s’envia com a correu electrònic i es té en compte la confidencialitat de les dades exposades.

Els alumnes estan molt habituats a tenir un Google Classroom per a cada una de les meves assignatures (i la de la resta de professors). A la fotografia en mostro els meus als diferents cursos. Aquesta feina facilita en gran mesura la comunicació directa amb els meus alumnes, estiguin a l’aula o no. Se’ls pot informar que han de portar material per al dia següent, facilitar-los un link per fer una activitat, penjar notes, etc.

Tot i això, hi ha aspectes negatius. Hi ha alumnes que no s’apunten al Classroom quan és necessari i, per tant, hi ha tasques que no poden realitzar a temps. També és important mencionar que hi ha alumnes que venen a l’escola a mitjans de curs sense el material necessari (com el Chromebook personal), cosa que fa que no puguin veure les tasques a temps o no les puguin realitzar. En aquests casos sempre tinc preparades les tasques o activitats en paper fins que els alumnes disposin d’eines digitals.