En el sistema educatiu català, el marc de referència de la competència digital docent té efecte des de l’1 de setembre de 2022, amb la publicació de la Resolució EDU/2595/2022, de 26 d’agost, per la qual es dona publicitat a l’actualització del marc de referència de la competència digital docent i es deixa sense efecte la Resolució ENS/1356/2016, de 23 de maig, per la qual es dóna publicitat a la definició de la Competència digital docent.

L’objecte del Marc de referència de la competència digital docent és descriure les competències digitals de qualsevol docent dels ensenyaments regulats en la Llei orgànica d’educació al llarg de les diferents etapes del seu desenvolupament professional, independentment de la matèria o de l’etapa o tipus d’ensenyament que imparteixi. El Marc és una adaptació del DigCompEdu per adequar-lo a l’educació formal en el sistema educatiu espanyol. Per tant, promou un model d’ensenyament en què tot l’alumnat aconsegueixi un aprenentatge significatiu, motivador i pertinent, adaptat a les necessitats i diferències personals, que li permeti adquirir i desenvolupar les seves competències de forma progressivament autònoma treballant en equip amb els seus iguals.

Al llarg del segon trimestre del curs 2022-2023 es publicarà la resolució on es defineix el procediment d’acreditació de la competència digital docent. Aquest procediment contempla bàsicament dos mecanismes diferenciats: mecanisme d’ofici i sol·licitud individual. El professorat obtindrà la informació sobre quin serà el procés necessari segons la seva formació quan es publiqui aquesta resolució.

Font: Departament d’Educació