L’informe de centre SELFIE, aplega les opinions de l’equip directiu, el professorat i l’alumnat i les compara. La informació recollida a SELFIE ofereix al centre una instantània de quin punt es troba actualment en relació amb l’estratègia i la pràctica en l’ús de les tecnologies digitals d’ensenyament i aprenentatge.
Els resultats de la SELFIE serveix de base per identificar i analitzar les fortaleses i les debilitats i crear un pla escolar en relació amb l’ús de les tecnologies digitals per donar suport a l’aprenentatge.


Els àmbits millorables són els àmbits de l’assistència tècnica, la participació amb projectes interdisciplinaris o el de la coavaluació, autoavaluació i pràctiques d’avaluació amb eines digitals. Alguns d’aquests aspectes es potencien molt en alguns cicles però no tant en altres. Per això, un dels nostres objectius anirà encaminat en consolidar la línia d’escola en l’àmbit digital per tal de potenciar la competència digital de l’alumnat.
Els seminaris que afavoriran la millora dels nostres punts febles, també d’acord amb els objectius establerts pel centre, seran els de compromís professional, per un desenvolupament professional digital continu; de continguts digitals, d’avaluació i retroalimentació, d’empoderament de l’alumnat i de CD de l’Alumnat.
Des del meu parer, un dels més importants, per destacar-ne un, seria el de compromís professional, ja que és amb aquesta paraula: compromís, la que inclou la resta de seminaris.
El compromís inclou la responsabilitat dels docents per complir en els seus deures i, en aquest àmbit, sobre la seguretat i la protecció digital dels infants i, també, per l’autocreixement i l’actualització constant que va amb molta més rapidesa que la que nosaltres podem arribar.
Evidentment la resta de seminaris també són de vital importància, però considero que amb el valor del compromís la resta ja han d’anar de la mà.
Deixa un comentari