La nostra societat cada cop és més canviant i cada cop l’ús de les noves tecnologies és més evident. Des de l’escola cal que puguem formar als nostres alumnes per tal que puguin usar-les d’una manera segura i activa. Avui en dia tot es pot fer a través d’un dispositiu mòbil o informàtic. La informació viatja d’una manera molt més ràpida gràcies a Internet i els seus múltiples avantatges.

Són molt els avantatges que ens proporciona internet però també múltiples perills sobre els que cal informar i conscienciar al nostre alumnat per tal que puguin ser conscient dels riscos que poden provocar les xarxes socials i l´ús de determinades pàgines web.

No hem d’oblidar que com a docents ens hem de reciclar constantment i formar-nos per tal de poder ensenyar al nostre alumnat tots els grans avenços en tecnologia.

És important que els professors guiïn als alumnes i els ensenyin coses útils i que puguin usar en el seu dia. A més a més,  d’usar les noves tecnologies per motivar-los i ajudar-los en el seu aprenentatge ja que aquestes són vistes molt atractives pel nostre alumnat.

Una de les eines que més s’utilitza a l’escola és el portfoli. Aquesta eina és vista com un entorn d’aprenentatge on els alumnes poden penjar les seves tasques, vivències, els seus escrits… Aquest ens permet que cada alumne disposi del seu espai individual i que el professor pugui veure tot el que el seu alumnat va fent en el seu dia a dia.

És important treballar-lo a les aules i que els alumnes aprenguin a utilitzar-lo d’una manera adequada, això també els ajudarà en la creació i distribució dels seus posteriors treballs al llarg de tota l’ensenyança obligatòria  i la universitat.

Image result for noves tecnologies