Com bé sabem i coneixem, avui en dia les noves tecnologies ocupen un lloc imprescindible en la nostra vida i en la del nostre alumnat.
Cada dia són més els avenços que s’estan donant gràcies a les noves tecnologies i que ens permeten, d’alguna manera, que la nostra vida sigui molt més fàcil i còmoda. Tots aquests avenços, òbviament, son traslladats a les generacions que estan creixen i que el dia de demà hauran de tirar endavant el nostre país.
Doncs bé, nosaltres com a mestres tenim una tasca molt important, la d’ensenyar i educar.
I què ensenyar? Doncs ensenyar, de la millor manera possible, a que el nostre alumnat sigui el màxim d’autònom i competent el dia de demà.
Com fer-ho? Doncs donant totes les eines i estratègies que estiguin al nostre abast per aconseguir-ho. I és aquí on és clau el nostre paper. Doncs bé, com a docents cal que siguem coneixedors de com va evolucionant la nostra societat i que és el que la fa evolucionar i la tecnologia, hi té molt a veure en aquesta evolució.
Com a docents doncs, cal que estiguem ben formats i informats per tal de poder transmetre totes les novetats que estan sorgint en la nostra societat i formar així al nostra alumnat en una societat tecnològica.
En uns anys, molts dels treballs seran ocupats per màquines, és possible fins i tot que hi hagi robots que puguin actuar com una persona. Cal que com a docents ens reciclem i ens preparem per una societat en constant canvi que aposta cada vegada més per un ús de les noves tecnologies.