Abans d’iniciar l’aprenentatge de la robòtica, és fonamental que l’alumnat d’I3 desenvolupi uns coneixements i habilitats motrius bàsiques que després puguin aplicar en activitats amb robots. Aquestes habilitats motrius són essencials per fomentar la coordinació, el control del cos i la percepció espacial, elements clau per a la manipulació i l’ús de la tecnologia de manera eficaç.
Una de les activitats incloses en la programació és l’anticipació de la sortida al bosc mitjançant una presentació elaborada amb Canva. Aquesta presentació permetrà a l’alumnat conèixer com serà la seva visita al bosc i identificar els elements típics de la tardor que poden trobar-hi. A través d’aquesta activitat, els nens i nenes podran despertar la seva curiositat i preparar-se mentalment per l’experiència, establint un vincle entre el que veuran i aprendran al bosc i les activitats que faran posteriorment.
Després de la sortida al bosc, l’aula de psicocomotricitat ofereix una activitat de consolidació en què els nens i nenes jugaran un joc relacionat amb el que han observat i recollit al bosc. Aquest joc, que implica desplaçar-se per l’espai delimitat per quadres al terra, permet que els alumnes moguin el cos de manera coordinada, agafant i portant objectes a zones específiques. La dinàmica pot incloure diferents maneres de desplaçar-se com per exemple, caminar de puntetes, saltar o gateja per treballar la motricitat gruixuda i potenciar la consciència corporal.
Aquesta activitat no només reforça les capacitats motrius i la coordinació, sinó que també promou la comprensió de la relació entre el moviment i l’espai, un aspecte important per a les futures activitats amb robots. A més a més, fomenta la capacitat de concentració i l’esperit de col·laboració entre els nens i nenes, que aprenen a seguir instruccions i a interactuar amb els companys en un entorn de joc. Aquesta fase de l’aprenentatge prepara l’alumnat per a l’ús de robots, ja que incorpora elements com la coordinació, la planificació de moviments i la comprensió de la seva posició en l’espai, aspectes clau per al desenvolupament d’habilitats en robòtica.

Canva

Autora: Ainhoa Prats Rico; Formadora: Mireia Benaiges Trenchs; Data: 02/12/24; Font: CANVA