Metodologia de treball

Hi ha un seguit de metodologies de treball que potencien el treball cooperatiu, autònom i competencial dels alumnes. Es tracta de metodologies globals i integradores que es veuen enriquides amb l’ús de les tecnologies:

  • Model SAMR
  • Taxonomia de Bloom digital
  • Disseny Universal per a l’Aprenentatge
  • Treball per projectes

Personalment m’he sentit molt identificat amb la Taxonomia de Bloom. Per una banda perquè m’agrada que l’alumnat es qüestioni aspectes, formuli dubtes i que els companys puguin debatre la o les solucions/respostes. També perquè  intento aprofitar les oportunitats i recursos que es poden presentar a una aula (ja sigui digital o no): ordinadors, tauletes digitals, alguna notícia a la premsa relacionada amb temes treballats, algun alumne amb coneixements sobre algun tema interessant,…

També m’he sentit identificat amb el disseny universal de l’aprenentatge. Està clar que tothom té una manera que es sent més còmode rebent aprenentatge: hi ha persones que els hi agrada més rebre classes magistrals, hi ha qui prefereix un descobriment guiat, hi ha els que són més autodidactes,… Així doncs, sempre intento que a les meves classes i tasques sempre hi hagi una mica de tot, de manera que la informació pugui arribar bé a tothom: intento sempre fer una petita part de teoria per tal de donar un primer coneixement, seguidament proposar una activitat on puguin aplicar els conceptes rebuts, però que aquests no siguin suficients i que necessitin cercar solucions amb ajuda de companys, internet, assaig-error,… i sempre donant-los suport per orientar-los.

Finalment també aplico sempre que puc un treball per projectes, de manera que les pràctiques siguin engrescadores i motivadores. És la millor eina que hi ha per tal que l’alumnat s’esforci i tingui ganes de seguir aprenent.

Està clar que totes aquestes metodologies es poden aplicar amb o sense tecnologia a l’aula, però sempre que hi poguem incorporar un o varis elements tecnològics, donarà molt més sentit a la tasca, fent-la més real, donant més eines de formació,…