Un cop realitzat el qüestionari de Selfie for Teachers, podria dir que el meu nivell de competència digital docent és d’un B1, tot i que podria ser més baix a causa de la dificultat de tria que he tingut en algunes respostes.
En l’Àrea 1- Compromís professional, em falta integrar la pròpia reflexió de l’ús que en faig de les tecnologies digitals per poder seguir millorant, i també em manca aprendre sobre els riscos i amenaces que hi ha presents. En canvi, en la utilització dels recursos a l’abast en el centre i l’ús de les TIC pel propi aprenentatge, és en el que mostro més nivell.
En l’Àrea 2- Continguts digitals, hauria d’aprendre i posar en pràctica els temes de llicències i drets d’autor, tan modificant com intercanviant dades. La part positiva és que aplico la creació de recursos digitals per assolir els objectius d’ensenyament i aprenentatge, i utilitzo diferents eines per emmagatzemar i gestionar els continguts.
En l’Àrea 3- Ensenyament i aprenentatge, posar en pràctica l’aprenentatge utilitzant tecnologies digitals, faig servir diferents tecnologies digitals per donar suport i millorar l’aprenentatge col·laboratiu de l’alumnat. Tot i aquests aspectes, hauria d’incloure-les per a l’aprenentatge autoregulat i utilitzar tecnologies emergents com la IA.
En l’Àrea 4- Avaluació i retroalimentació, hauria de treballar per identificar i
integrar en les activitats d’avaluació diverses tecnologies
digitals que puguin ajudar a recopilar i analitzar dades sobre els
processos i resultats d’aprenentatge dels alumnes.
En l’Àrea 5- Empoderament de l’alumnat, podria millorar provant
diferents activitats d’aprenentatge digital per a estudiants que
necessiten suport addicional. D’altra banda, sí que utilitzo tecnologies digitals que faciliten l’aprenentatge dins i fora de l’aula.
I, finalment, en l’Àrea 6- Facilitar la competència a l’alumnat, poso en pràctica diferents activitats d’aprenentatge que requereixen a l’alumnat comunicar-se i col·laborar en contextos digitals, sobretot en la gestió d’un espai i l’edició de documents compartits en línia. Tot i aquest aspecte, em manca treballar la comprensió dels estudiants de les conseqüències jurídiques i ètiques de l’ús de les tecnologies digitals.
En aquesta imatge, extreta de l’informe original del resultat del qüestionari de la Comissió Europea, hi podem veure reflectits els resultats anteriorment comentats.

Deixa un comentari