Un cop realitzat el qüestionari de Selfie for Teachers, podria dir que el meu nivell de competència digital docent és d’un B1, tot i que podria ser més baix a causa de la dificultat de tria que he tingut en algunes respostes.

En l’Àrea 1- Compromís professional, em falta integrar la pròpia reflexió de l’ús que en faig de les tecnologies digitals per poder seguir millorant, i també em manca aprendre sobre els riscos i amenaces que hi ha presents. En canvi, en la utilització dels recursos a l’abast en el centre i l’ús de les TIC pel propi aprenentatge, és en el que mostro més nivell.

En l’Àrea 2- Continguts digitals, hauria d’aprendre i posar en pràctica els temes de llicències i drets d’autor, tan modificant com intercanviant dades. La part positiva és que aplico la creació de recursos digitals per assolir els objectius d’ensenyament i aprenentatge, i utilitzo diferents eines per emmagatzemar i gestionar els continguts.

En l’Àrea 3- Ensenyament i aprenentatge, posar en pràctica l’aprenentatge utilitzant tecnologies digitals, faig servir diferents tecnologies digitals per donar suport i millorar l’aprenentatge col·laboratiu de l’alumnat. Tot i aquests aspectes, hauria d’incloure-les per a l’aprenentatge autoregulat i utilitzar tecnologies emergents com la IA.

En l’Àrea 4- Avaluació i retroalimentació, hauria de treballar per identificar i
integrar en les activitats d’avaluació diverses tecnologies
digitals que puguin ajudar a recopilar i analitzar dades sobre els
processos i resultats d’aprenentatge dels alumnes.

En l’Àrea 5- Empoderament de l’alumnat, podria millorar provant
diferents activitats d’aprenentatge digital per a estudiants que
necessiten suport addicional. D’altra banda, sí que utilitzo tecnologies digitals que faciliten l’aprenentatge dins i fora de l’aula.

I, finalment, en l’Àrea 6- Facilitar la competència a l’alumnat, poso en pràctica diferents activitats d’aprenentatge que requereixen a l’alumnat comunicar-se i col·laborar en contextos digitals, sobretot en la gestió d’un espai i l’edició de documents compartits en línia. Tot i aquest aspecte, em manca treballar la comprensió dels estudiants de les conseqüències jurídiques i ètiques de l’ús de les tecnologies digitals.

En aquesta imatge, extreta de l’informe original del resultat del qüestionari de la Comissió Europea, hi podem veure reflectits els resultats anteriorment comentats.