L’activitat seleccionada que no incorporava cap eina digital és la següent:
- Aprenem sobre els grups sanguinis, cerquem el nostre grup i realitzem un gràfic.
Primerament, fem la lectura “La sang i els grups sanguinis” per saber quines parts té la sang, què ens aporta i quins grups sanguinis existeixen.
Posteriorment, a casa, tothom esbrina quin grup sanguini és i fem recollida de dades de tota la classe per tal d’elaborar un gràfic de barres i poder respondre a unes preguntes.
Per participar plenament en l’activitat marcada en negreta, la lectura, alguns infants es poden trobar dificultats en la comprensió de la teoria del text. Només amb una comprensió lectora és possible que no entenguin ni aprenguin tots els coneixements, ja que a l’aula tenim diferents estils d’aprenentatge, a més de diferents ritmes de treball.
Per ajudar a superar aquestes barreres identificades, he seleccionat l’eina digital Genially, que s’integra a l’activitat afavorint l’adaptació al ritme dels alumnes i, a més, a tenir els materials accessibles i flexibles en línia. També compta amb diferents recursos per abarcar diferents estils d’aprenentatge. L’activitat es modifica de la següent manera:
Lectura digital interactiva
Utilitzarem l’eina Genially per crear un recurs interactiu sobre “La sang i els grups sanguinis”. Aquesta inclourà:
- Text explicatiu sobre les parts de la sang, què ens aporta i quins grups sanguinis.
- Vídeos per reforçar la comprensió.
- Jocs interactius d’Educaplay al final de la lectura perquè els alumnes puguin verificar els seus coneixements.
D’aquesta manera, els alumnes podran avançar al seu ritme i repetir contingut si ho necessiten.
El material necessari per a l’activitat és la següent presentació: “La sang i els grups sanguinis” i els dos jocs interactius: Memory i Mots encreuats.
A part de modificar l’activitat, en aquest mòdul he pogut reflexionar sobre els desafiaments, les estratègies efectives i l’impacte en l’empoderament dels estudiants amb l’ús d’eines digitals. Les meves idees s’inclouen en aquest àudio:

Deixa un comentari