L’activitat de la SdA escollida és:
Creació d’un decàleg d’hàbits saludables en equips cooperatius.
En equips, utilitzant l’aplicatiu CANVA, creem un decàleg amb 10 punts a tenir en compte per tal de tenir hàbits saludables i cuidar el nostre cos.

Per crear el decàleg se segueix el recurs de les infografies, representacions gràfiques que busquen simplificar i representar una informació, combinant icones com imatges, gràfics, etc. amb descripcions, narracions, interpretacions i dades.
L’anàlisi de les diferents eines, el disseny d’infografies amb el Canva i la reflexió sobre els drets d’imatge i autoria, tant del material emprat com de l’obra final, seran elements claus d’aquesta proposta que permetran que l’alumnat avanci en l’assoliment de la seva competència digital.

Reflexió per al disseny de l’activitat
- Situació d’ensenyament-aprenentatge seleccionada:
L’activitat seleccionada, com he comentat en el punt anterior, consisteix en la creació d’un decàleg d’hàbits saludables en equips cooperatius mitjançant l’ús de l’aplicació Canva. Els alumnes treballaran en grups per identificar i sintetitzar deu pràctiques per mantenir un estil de vida saludable i, posteriorment, dissenyaran un pòster digital amb aquesta informació. - Competències digitals treballades:
– Creació de continguts digitals: Els alumnes utilitzaran Canva per dissenyar un decàleg visual i atractiu, desenvolupant així habilitats en l’ús d’eines de disseny digital.
– Treball col·laboratiu en entorns digitals: Aprendran a treballar en equip compartint idees, distribuint tasques i col·laborant en línia a través de Canva i altres eines de comunicació digital. - Coneixements, habilitats i actituds implicades:
– Coneixements: Hàbits saludables, funcionament bàsic de Canva, estructuració d’un decàleg.
– Habilitats: Ús d’eines digitals de disseny, selecció d’informació rellevant, síntesi i comunicació visual.
– Actituds: Treball en equip, pensament crític, responsabilitat en la creació de continguts digitals.

- Temes i continguts tractats:
– Hàbits saludables (alimentació, exercici, higiene, descans, etc.).
– Comunicació visual i disseny gràfic.
– Ús responsable d’eines digitals. - Nivells d’aplicació de la competència digital requerits:
Per realitzar aquesta activitat, l’alumnat haurà de:
– Conèixer com funciona Canva i les seves funcionalitats bàsiques.
– Posar en pràctica habilitats de selecció i filtratge d’informació per elaborar el decàleg.
– Analitzar de forma crítica la informació escollida per assegurar que sigui fiable i rellevant.
– Treballar en equip, col·laborant en la creació del contingut digital. - Requisits tècnics necessaris:
– Chromebooks de l’escola.
– Accés a Canva amb el correu del centre.
– Connexió a plataformes de treball col·laboratiu (Google Drive amb el correu del centre).

- Coneixements tècnics necessaris:
– Creació i edició d’elements gràfics en Canva.
– Gestió de projectes compartits en línia.
– Exportació i compartició de documents digitals. - Integració de la ciberseguretat i protecció de dades:
– No utilitzar informació personal en els decàlegs.
– Configurar Canva perquè només els membres del grup puguin editar el projecte.
– Fomentar el respecte per la propietat intel·lectual, utilitzant imatges lliures de drets: Es poden utilitzar obres pròpies, del domini públic, obres que tinguin una llicència del tipus Creative Commons (respectant-ne les limitacions) i obres de les quals se n’hagi sol·licitat autorització a qui posseeix els drets.

Deixa un comentari