Evidències de la comunicació interna del Centre

Nosaltres som un centre de formació d’adults i no tractem amb les famílies dels alumnes, per aquest motiu les evidències que aporto són:

  • Comunicació amb l’alumnat: mitjançant el fòrum del google Classroom he comunicat a tots els alumnes que curses el mòdul de matemàtiques les activitats que han de fer i entregar digitalment a través d’aquesta plataforma.

  • Comunicació entre l’equip directiu: en totes les comunicacions de l’equip directiu s’utilitza el correu corporatiu de l’Ajuntament ja que aquest és qui gestiona el servidor i s’encarrega de la seva seguretat digital. En aquest cas es comunica a l’equip directiu i al administrador que es dona de baixa una alumne del curs, per fer-ho s’ha utilitzat un correu grupal que els hi reenvia el missatge a tots.

Per realitzar aquestes dos comunicacions he tingut en compte els mitjans de comunicació digitals que ha establert el Centre.

1. Les mesures de protecció de dades, seguretat física i psicològica de l’alumnat i el benestar digital

En el nostre centre hi ha molta mobilitat d’alumnes donat que les formacions que impartim tenen una durada compresa entre 4 mesos i 2 anys, si finalitzen els estudis dins dels termins establerts, per aquest motiu hem de tenir molta cura amb el tractament de les dades personals i la seguretat.

Quan un alumne es matricula ha de llegir, autoritzar o no i signar el document de protecció de dades i tractament d’imatges. A més, d’un document on autoritza al centre a proporcionar-li i gestionar un correu electrònic amb el domini del centre i que només en podrà fer ús per comunicacions dins de la comunitat educativa, en aquest document se’ls explica els seus drets i deures per garantir una bona pràctica digital.

El Centre disposa d’una llista on s’especifica quins alumnes no han autoritzat l’ús de les seves dades i imatges i, per tant, tots els docents n’hauran de ser conscients i respectar-ho.

En totes les comunicacions internes mitjançant el correu electrònic, es fa ús dels correus grupals i els ocultem, d’aquesta forma els altres alumnes no veuen els destinataris.

2. Les estratègies de col·laboració vinculades a processos de coordinació i/o participació interna del centre

Al centre s’utilitza la plataforma virtual del Google Education i, en concret, el google Classroom. Cada docent es crea les seves classes virtuals i convida als alumnes que cursen els seus mòduls (donat que no tots els alumnes d’un curs cursen els mateixos mòduls), d’aquesta manera cada docent es podrà comunicar només amb els alumnes d’aquell mòdul fent ús de l’aplicació.

Dins de cada classe es pot: compartir recursos i enllaços, gestionar les activitats avaluables o que s’han d’entregar garantint sempre la privacitat de cada alumnes, comunicar-se amb tot el grup mitjançant el fòrum, permetre la interacció dels alumnes a partir del fòrum o de documents editables compartits, entre altres. També permet avaluar i proporcionar la nota de les activitats o d’un examen de manera individualitzada garantint sempre la màxima privacitat.