El recurs digital que he escollit per implementar a classe ha estat un Quizizz.
On s’ha implementat?
L’he implementat al mòdul de matemàtiques II de GES 2. He escollit aquest mòdul donat que actualment estem treballant les figures planes i en general per a ells és complicat entendre perquè serveixen i, sobretot, identificar les diferents figures, analitzar les dades que se’ls dona i escollir i aplicar la fòrmula correcta. A més, el col·lectiu que cursa l’ESO per a adults té una assistència molt irregular i aquest fet s’accentua per motius laborals a mesura que ens apropem a l’estiu (acostumen a trebalar al sector turístic).
Per aquest motiu he trobat molt interessant aquest recurs perquè els servirà per comprovar si tenen el nivell, si han entès els continguts treballats i, a més a més, el podran fer en qualsevol moment i lloc. A part, de que amb el cansament acumulat que porten pel fet de combinar la vida personal, laboral i educativa, un recurs entretingut els atraui és més fàcil que el facin.
De què va l’activitat?
L’activitat és un qüestionari de 8 preguntes teòriques i pràctiques que tenen la finalitat de treballar tots els continguts de manera divertida. Han de respondre preguntes teòriques sobre com es classifiquen les figures planes o endevinar les fòrmules i preguntes pràctiques de calcular àrees i perímetres. Com que és una activitat per repassar, en alguns casos els donava la fòrmula i tot.
Implementar a l’aula
El dia que s’havia d’implementar la tasca només van assistir dos alumnes per motius laborals (el dijous posterior al pont de maig), per aquest motiu he penjat l’activitat al Classroom de matemàtiques perquè els altres alumnes l’ha facin quan puguin. Els dos alumnes que han assistit han fet l’activitat aprofitant l’ordinador del centre, tot i que es pot fer amb el mòbil, perquè necessitaven el mòbil com a calculadora.
- En aquest enllaç podeu veure el qüestionari que s’ha implementat a l’aula, està baixat en format pdf ja que l’aplicació del Quizziz t’ho permet.
- Imatge 1: és la pantalla del docent, des d’on es pot compartir l’activitat.

- Imatge 2: pantalla del docnet: es pot saber quanta gent ha fet el qüestionari, com els hi ha anat, quants intents han fet, entre altres.

- Imatge 3: pantalla de l’alumne: així és com veu l’activitat.

- Vídeo: en aquest vídeo es pot observar com l’alumne 2 ha interacturat amb el Quizziz.
Conclusió
Tot i tenir pocs comentaris i evidències s’extreuen les següents conclusions:
Professor:
- Punts forts: és fàcil de preparar, ofereix molts formats per fer les preguntes, és molt intuitiu, permet preparar activitats pràctiques i divertides per repassar el que s’ha treballat però també per reforçar i ampliar els continguts, permet preguntar un mateix concepte de diferents maneres i, per tant, es reforça l’aprenentatge significatiu. Els pots aprofitar per altres cursos tot modificant les preguntes.
- Punts febles: és de pagament i car, si vols fer qüestionaris atractius requereix molt de temps i dedicació.
Alumnat:
- Punts forts: l’han trobat entretingut, els ha agradat que es preguntes les coses en diferents formats ja que deien que era més interessant i els agradava, els motivava que al final de cada pregunta hi hagués memes per expressar si ho havíen fet bé o malament, el ha fet ser més competitius perquè veien els resultats dels altres i no tenien un temps mínim per respondre cada pregunta.
- Punts febles: els ha costat al principi entendre que havíen de fer perquè hi havia moltes icones i propaganda, tot i que no hi havia temps han respost a corre-cuita i llavors s’equivocaven.
Deixa un comentari