VALORACIÓ DE LES SITUACIONS D’APRENENTATGE DELS COMPANYS

Les dos Situacions d’Aprenentage  que he escollit per valorar han estat dels companys del curs:

  • A la recerca de feina de Pau Consola.  Enllaç SA

Treballar la recerca de feina mitjançant les tecnologies digitals crec que és molt important per donar eines digitals per afrontar situacions reals del futur i, en concret, pel perfil d’alumnat amb el que treballa. Els alumnes de batxillerat tenen una edat on aviat començaran a descobrir el món laboral i necessiten estar preparats i tenir les competències bàsiques per poder-hi moure’s.

En aquesta SA estan ben integrades les ODS 4. Educació de qualitat, ODS 5. Igualtat de gènere i ODS 8. Treball digne i creixement econòmic donat que es busca donar TD per a tot l’alumnat per igual i garantint una bona transició entre la formació i el món laboral.

Els objectius d’aprenentatge i els criteris d’avaluació estan ben plantejats i lligats amb la metodologia, l’estructura i els recursos utilitzats per desenvolupar la SA.

Crec que és una activitat indispensable per a tots els alumnes de 4t d’ESO, 2n de Batxillerat, alumnes dels cicles formatius i de les escoles d’adults.

  • 3, 2, 1, Canovelles!! de Juan Manuel Romero:.  Enllaç SA

Jo treballo en una escola d’adults i he escollit aquesta activitat per poder veure com es planifiquen les activitats per infantil, crec que el plantejament fet  en aquesta SA està molt bé i apropa als alumnes de primària a les TD de manera educativa i funcional, mostrant l’altra cara de les noves tecnologies. A més, fomenta en els alumnes les competències per conèixer el seu territori.

Les eines digitals que treballen ja formen part del dia a dia personal (Google Earth) o formaran part del seu dia a dia educatiu i professional (Canva). A més, el fet gravar un vídeo ajudarà a treballar la seva competència comunicativa, cada cop més important en aquesta societat donat que moltes comunicacions es basen en les imatges.

L’activitat l’he trobat molt interessant i ideal per portar a terme amb els meus alumnes. L’únic que no he identificat és la realció amb la ODS 13. Adoptar mesures urgents per a combatre el canvi climàtic i els efectes d’aquest. Suposo que està relacionat amb el fet de treballar el propi territori.

CONCLUSIONS EXTRETES DE LES VALORACIONS QUE HAN FET ELS COMPANYS DE LA MEVA SITUACIÓ D’APRENENTATGE

Les valoracions que he tingut per part dels companys han estat positives i m’agradaria destacar alguns punts que han exposat i que crec que son interessants:

  • La proposta no té un contingut digital complicat i es valora la seva practivitat al dia a dia de l’aula. Hi estic totalment d’acord, tot i això, jo m’estic trobant que els meus alumnes tot i ser considerats natius digitals, només dominen el mòbil i no saben utilitzar correctament les eines d’edició de text, imatges, vídeo o per fer presentacions. Per això també crec que s’hauríen de mirar d’anar introduint de manera transversal a més matèries.
  • Ofereix una plataforma digital integrada per fomentar la col·laboració i l’organització. Els darrers anys al Centre hem descobert que els alumnes comparteixen tota la informació mitjançant aplicacions com Whatsapp, no organitzen els documents i després no saben com trobar les coses. Fins i tot s’envien whatsapps a ella mateixos per anotar-se els deures i les activitats d’avaluació. Per aquest motiu crec que és important començar a mostrar-lis que tenen eines digitals al seu abast que els poden ajudar a fer totes aquestes tasques i que després els hi serviran per afrontar les diferents situacions que es puguin trobar d’adults en el món personal i laboral.

Gràcies a aquesta activitat he descobert moltes SA interessants d’on extreure’n idees i reutilitzar-les per completar el currículum del GES, un alumnat amb moltes mancances educatives, professionals i emocionals.