A continuació especifico quines poden ser les adaptacions necessàries per fer que la situació d’aprenentatge que he (re)dissenyat sigui accessible i inclusiva, tenint en compte les tecnologies digitals que he introduït
1- Alumnat amb dificultats auditives
- El docent explicarà l’activitat de manera clara i entenedora, a més, repetirà individualment les explicacions a l’alumne amb dificultats auditives si aquest ho necessita.
- Durant la part de l’activitat pràctica (mesurar l’aula), el docent demanarà als companys que es comuniquin amb el company de manera clara i concisa.
2- Alumnat amb dificultats de visió
- L’activitat és per parelles o petits grups, per tant, els companys donaran suport visual a l’alumne en totes les tasques. El docent també farà aquesta acció de suport.
- Es modificaran les preferències de pantalla i visualització de l’ordinador per adaptar-se a les necessitats de l’alumne: grandària de la lletra, icones, … Com que es treballa col·laborativament a través del drive, cada alumne es pot adaptar individualment les preferències de la pantalla del seu ordinador.
- En l’elaboració del treball, l’alumne amb dificultats podrà escollir la lletra del text que millor li vagi per a la seva visió.
3- Alumnat amb dèficit d’atenció
- Elaborar unes instruccions més senzilles i estructurades per a la realització de la tasca. A mesura que l’alumna ho entengui i assoleixi aquell objectiu, seguir amb la resta d’instruccions.
- Agrupar-lo amb alumnes tranquils i ordenats. Demanar que li expliquin en tot moment el que es vol fer.
- Més flexibilitat en la realització de les tasques: més temps.
4- Alumnat amb altes capacitats
Sovint als CFA ens trobem amb estudiants que tenen un nivell molt superior als companys donat que ja dominen els continguts que s’estan treballant però no tenen el GES perquè no els hi han convalidat els estudis cursats al seu país d’orígen. O, simplement, són alumnes que tenen una major capacitat d’aprenentatge que per qualsevol motiu no van finalitzar la ESO. En aquest cas, els plantejaria:
- Plantejar-lis que per realitzar la tasca facin els càlculs més acurats i tinguin en compte els elements de l’aula que no s’han de pintar per recalcular la quantitat de pintura i el preu. En aquest cas se’ls està plantejant un problema més acurat, amb majors càlculs i dificultat.
- Donar-lis flexibilitat per escollir com volen pintar l’aula i que elaborin el seu propi disseny.
5- Absentisme per malaltia
- Tot el treball es pot dur a terme digitalment i de manera col·laborativa amb els companys de grup mitjançant el Drive de Google on hi haurà els documents que han d’elaborar.
- Demanar als companys de grup que comparteixin digitalment (pdf) l’esbòs de l’aula i les mesures que han anotat.
Deixa un comentari