La implementació de la situació d’aprenentatge ha estat un èxit, als alumnes els ha agradat molt poder aplicar el que han après a classe, i ha servit per mostrar-lis que té una aplicació pràctica donat que sempre preguntaven perquè els hi serviria a ells saber calcular àrees pel seu dia a dia.

A més, alguns d’ells ràpidament han expressat que en breu ho aplicaran tant a casa com a la feina. Així que l’aplicació de la ODS ha estat un èxit.

Les ODS que s’han treballat

A la introducció de l’activitat els hi he explicat les ODS i els he comentat que aquest projecte volia incloure l’aplicació de recursos TIC i el treball de la ODS 8.

Treball digne i creixement econòmic: que té com a objectiu promoure el creixement econòmic inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball decent per a tothom

gràcies a relacionar els continguts treballats amb situacions reals que es poden
trobar en el món professional i fomentar l’ús de noves tecnologies i programes que formen part del dia a dia laboral.

L’alumnat ha quedat molt satisfet perquè realment li han vist una aplicació directe a les seves feines (pintors, paletes, …) o vida personal (arreglar la llar).

Aplicació del recurs digital

Aquesta SA ja fa dos anys que l’estic aplicant i (re)dissenyant i adaptant cada any per millorar-la i adaptar-la a les necessitats de l’alumnat. Tot i això, enguany ha estat el primer cop que ho he presentat utilitzant un recurs digital, l’exelearning i he quedat molt satisfeta.

Aquest recurs ha aportat els següents beneficis:

  • el format de l’activitat era més atractiu que un document imprès
  • podien anar treballant de manera pautada seguint l’ordre de les pestanyes que he creat i així no veien tot el contingut de cop ja que molts cops s’agobien quan veuen tota la inofrmació que està associada a una activitat i els col·lapsa
  • els ha donat accés al contingut des de casa fet que ha facilitat el treball als alumnes que tenen dificultats per assistir cada dia a classe
  • ha permès ampliar la lletra i les imatges a l’alumne que té dificultats de visió.

L’any passat vaig començar a preparar aquesta activitat en format digital mitjançant una site de Google, però per ara aquest format m’ha agradat perquè dona molte spossibilitats educatives.

Les evidències

A continuació podeu observar com han treballat en grup, primer han fet la part pràctica (mesurar la classe, fer un esbòs i calcular les àrees) i després han elaborat el treball als ordinadors de l’aula d’informàtica.

L’anàlisi i la reflexió

D’aquesta implementació vull extreure les següents reflexions:

  • Són necessaris les TD? Jo crec que si però aplicades correctament, respectant la política de privacitat i utilitzant-les per complementar i ajudar a l’aprenentatge i a aplicar els continguts apresosd’una manera més dinàmica i inclusiva. Mai substituint la metodologia tradicional.
  • Problemes durant l’implementació? En el meu cas no n’he tingut cap, ecom que ha estat un treball col·laboratiu, els alumnes s’han ajudat entre ells i cada un ha anat assumint poc a poc un rol dins del grup. Fins i tot, els alumnes amb més dificultats digitals i d’aprenentatge han acabat participant molt.
  • L’autoavaluació en format digital? Els ha agradat, han expressat que mai s’havien plantejat si feien les coses bé o no i que haver-se d’avaluar els ha fet veure que algunes coses no les han fet correctament i que d’altres si. Per tant, els servirà per millorar.