En el darrer mòdul de la formació del Pensament computacional, les tasques han consistit en un anàlisi global de la situació actual del PC al nostre Centre, així com, de les estratègies per poder millorar la seva implementació en un futur.
L’anàlisi de la implementació del pensament computacional al centre educatiu













Les reflexions destacant els punts forts i febles.
La implementació del Pensament Computacional en el meu Centre, un Centre de Formació d’Adults Municipal, encara es troba en la fase inicial.
Els principals punts febles que tenim: primer, és que estem pendents de la publicació del nou currículum del Graduat en Educació Secundària Obligatòria per a les persones adultes i el currículum actual és del 2009. És a dir, actualment no tenim documentat res sobre el pensament computacional però ens hem d’adaptar al màxim al currículum actual de l’ESO. Segon, la manca de formació dels docents en l’àmbit digital i, per descomptat, en el pensament computacional. Tercer, no ens ha arribat la dotació en robòtica del Departament d’Educació.
En canvi, els principals punts forts que tenim són: primer, un currículum flexible, que ens permet adaptar les activitats sempre que respectem els continguts mínims: segon, un alumnat heterogeni (diferents edats i nivell maduratiu, motivacions i preferències) i, per tant, ens permet aprofitar els diferents coneixements i la capacitat de treballar en grup; tercer, unes instal·lacions que ens permeten adaptar-nos a le snecessitats de cada activitat.
Per aquest motiu, els punts a millorar i que estan a les nostres mans com a Centre serien:
- Fomentar la formació del professorat mitjançant cursos de competència digital i pensament computacional de la plataforma Odissea.
- Introduir petites activitats per anar familiaritzant als docents i a l’alumnat.
- Crear un inventari d’activitats per treballar el pensament computacional de manera desendollada i, poc a poc, a mesura que millori la formació dels docents i ja tinguem el nou currículum, crear un full de ruta a seguir i adquirir nous recursos didàctics.
Tot i que ens queda molt camí per davant, tenim ganes d’adaptar-nos a les necessitats actuals i, sobretot, veiem una utilitat educativa en el Pensament Computacional.
Pensament Computacional © 2025 by bcabre is licensed under CC BY-NC 4.0
Deixa un comentari