Situació d’aprenentatge

La situació d’aprenentatge escollida del repositori  del Repte 1, basada directa o indirectament amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), per fer-ne un (re)disseny el qual he d’incloure Tecnologies Digitals (TD) i els ODS, forma part de la unitat didàctica: Figures planes i el el projecte final de la unitat: Pintar l’aula de GES.

(Re)Dissenya

Redissenyaré el projecte Pintar l’aula de GES per introduir i treballar l’ODS 8. Treball digne i creixement econòmic, mitjançant l’alicació de les eines digitals que ens ofereix Google Education: Classroom, Documents de Google i Google Drive.

A continuació trobareu el document on es detalla la situació d’aprenentatge:

Descripció situació d’aprenentatge

Competències digitals de l’alumnat

Les principals competències digitals que es treballaran formen part de les següents dimensions:

  • Instruments i aplicacions: Competència 2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia i tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals.

Hauran d’entregar el treball fent ús de l’eina digital Doxcuments de Google que és un editor de textos.

  • Tractament de la inofrmació i organització dels entorns de treball i aprenentatge: Competència 4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adequada per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals. Competència 6. Organitzar i utilitzar un entorn personal de treball i aprenentatge amb eines digitals per desenvolupar-se en la societat del coneixement.

Hauran de fer una recerca de diferents colors i envasos de pintura, el seu preu i els metres quadrats que podran pintar. Així com, d’on els poden comprar. Hauran d’identificar i seleccionar eficientment les dades que necessiten per poder optimitzar al màxim la pintura que necessiten i reduir al mínim les despeses.

L’entorn personal de treball serà el Google Classroom, allí cada alumna individualment haurà de fer el lliurament del projecte.

  • Comunicació interpersonal i col·laboració: Competència 8. Realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.

Els membres del grup compartiran tota la inofrmació mitjançant l’eina digital Google Drive, allí penjaran la informació que vagin trobant i el Document de Google que entre tots poden editar.

Quines has estat les adaptacions o canvis realitzats a la unitat didàctica o situació d’aprenentatge de partida?

Aquesta activitat fa un any que la faig a classe però sempre era en format paper, enguany l’Estratègia Digital de Centre ens anima a fer més activitats de classe fent ús de les TD i, per aquest motius, he redissenyat aquesta activitat per poder-la treballar digitalment.

A més, l’alumnat del CMFA sovint té una assistència molt baixa per culpa dels compromisos laborals i personals i, amb aquest sistema, si un alumne no pot assistir a casa pot fer la seva aportació digitalment.

Presentació de la SA

Enllaç a la presentació de la SA

Catalogació de la situació d’aprenentatge. Repte 3.2

El següent enllaç us permet accedir al recurs educatiu que he creat amb l’exelearning.

En ell es detalla l’activitat, els recursos digitals i analògics que necessiten, les instruccions a seguir, tenen accés a una autoavaluació per valorar com han treballat i una rúbrica de com serà avaluat el treball en grup.