Al nostre  centre  l’ús de la llengua catalana és pràcticament residual entre l’alumnat i el nivell dels aprenentatges en general és força baix. La majoria de famílies no només no el parlen si no que ni tant sols l’entenen, així que l’escola és, a diferència d’altres centres, l’unic lloc on els alumnes escolten es comuniquen, aprenen i viuen en llengua catalana. Així doncs un dels grans problemes que ens trobem és el seu foment i el seu l’ús.

Els alumnes no el saben parlar, per tant els costa expressar-s’hi i molt més escriure’l. És per això que tant la dimensió de comunicació oral com la d’expressió escrita son dues de les àrees en les que mostren més dificultats i poca motivació.

A més a més també hem observat que molts d’ells presenten mancances significatives a nivell creatiu a l’hora d’explicar històries ja sigui per falta de vivències personals, motivació o d’estímuls.

És per això que en l’aplicació Puppet Pals hem trobat una oportunitat ja que des del primer moment s’han mostrat molt motivats i no han posat cap inconvenient a complir el principal repte que l’activitat els presenta i és que la llengua vehicular tant durant les sessions en que faran servir aquesta app, com a l’hora de realitzar la gravació, ha de ser en català.

El desenvolupament de l’activitat serà el següent:

En petits grups de 2 ó 3 alumnes hauran de crear una narració en format digital tant creativa com sigui possible.

Així per exemple hauran de decidir la temática de la historia, els personatges què hi apareixeran, els vestuaris que aquests portaran, els decorats o fons de pantalla, les músiques, etc.Igualment s’hauran de repartir els personatges i partint d’un guió previ elaborat per ells, gravaran els diàlegs o monòlegs que creguin.

Per a la realització del guió utilitzarem una senzilla plantilla del word.

Finalment dedeicarem una última sessió al visionat de les narracions i cada grup farà una crítica “constructiva” de la resta de narracions ( què hi podrien afegir, què hi troben a faltar, etc )

A continuació es pot veure la temporalització:

Sessió 1 INTRODUCCIÓ sessió per “remenar” i aprendre com funciona l’app

Sessió 2 D’AQUÍ A HOLLYWOOD  sessió per fer proves

Sessió 3 SOM GUIONISTES  sessió per a començar a elaborar el guió sobre una plantilla

Sessió 4 SOM GUIONISTES 2  sessió per acabar el guió i fer una prova de gravació si hi ha temps

Sessió 5 AFEGIM EFECTES ESPECIALS  sessió per retocar el guió i afegir detalls

Sessió 6 SSSSSSSSSSHHHHHHHHHHHTTTTTT RODEM!  sessió per a gravar

Sessió 7 AND THE OSCAR GOES TO… Sessió de visionat conjunt i avaluació de                        les diferents narracions

 

Els objectiu principals que persegueix l’activitata son :

– Foment i ús de la llengua catalana a nivell oral.

-Millora de l’expressió escrita en català

– Creació d’una narració en format digital.

– Foment del treball cooperatiu.

– Estimulació de la imaginació.

– Foment de l’ús dels IPADS i les seves aplicacions com una eina educativa.