PicsArt_13949858168641

La gamificació a l’aula és un concepte que està de moda i com sempre que alguna cosa es posa de moda tenim el perill de “caure” en l’exageració  de la utilització d’aquesta eina.

Penso que tots els recursos que hem vist en aquest mòdul són molt interessants i que tenen molt d’espai a les aules per poder aconseguir el gran repte: que els nostres alumnes aprenguin gaudint del seu aprenentatge. Ara bé, en primer lloc cal que els docent coneguem bé les eines abans de presentar-les al nostre alumnat i en segon lloc cal que compaginem el joc amb altres metodologies perquè crec que en la varietat de recursos està la riquesa de l’aprenentatge.

En aquest mòdul he descobert tantes coses noves que em costa processar-les i em calen hores per experimentar-les i veure quina utilitat poden tenir a la meva aula, o  com puc fer engrescar als meus companys perquè s’animin a provar-les.

He de pensar com puc donar cabuda a tantes bones idees en una aula d’educació infantil perquè tenint en comte que els nens són menys autònoms veig algunes dificultats a l’hora de posar en pràctica aquest jocs però ben segur que trobem formes o alternatives per adaptar-los.

A més, tenim la problemàtica (o al menys al meu centre passa) de material tipus tauletes només sembla ser “apte” pels alumnes “més grans” del centre, ja que es considera material massa“delicat” perquè l’utilitzin els més petits.

De totes formes, poc a poc anem trobant recursos per tirar endavant. Aquest curs per exemple, hem aconseguit beebots gràcies al centre de recursos i a l’aula de P4 hem pogut iniciar-nos en la robòtica i demostrar que els petits tenim moltes coses a dir en aquest tema i que també podem fer servir les tecnologies.

Pel que fa al Breakout d’aquest mòdul he de dir que m’ho he passat molt bé fent-lo tot i que crec que hi ha proves massa senzilles i d’altres molt complicades. Crec que ha estat una manera gràfica i entretinguda per veure les coses que podem fer en una aula.