SITUACIONS QUE SE’NS PRESENTEN REPTES COMUNICATIUS

Comunicació digital escrita amb el tutor o la tutora.

  • Ens podem trobar amb la situació que alguna família no disposi de correu electrònic (si és aquest el mitjà per comunicar-se) o no sàpiga utilitzar les eines que avui en dia tenim a les escoles com a mitjà de comunicació (DINANTIA). En aquest cas, el centre, hauria d’oferir ajuda o alguna xerrada d’iniciació i d’ajuda per guiar a aquestes famílies en la utilització i bon ús d’aquestes eines, ja que han decidit que el mitjà de comunicació bidireccional de l’escola sigui aquest.
  • Problemes amb la llengua; ens podem trobar també que les famílies no entenguin la llengua vehicular del centre, per tant la comunicació entre tutor/a família resulta una mica complicada. Caldria assegurar-se’n que les famílies disposen d’algun dispositiu per poder realitzar aquest feedback i per poder instal·lar aquestes aplicacions de les quals el centre en fa ús; i, per altra part, proporcionar-los alguna eina per utilitzar el traductor.

Resposta a una convocatòria per votar digitalment els seus representants.

  • Ens podem trobar en la situació que no sàpiguen accedir a l’aplicació per fer ús del dret de vot; caldria assegurar-se que tothom pot fer-ne ús o fer un dia una citació  a l’escola per ajudar-los i proporcionar-los eines per poder fer-ho: ordinadors, tablets, i guiar-los en el seu ús.
  • Assegurar-nos de que aquesta pràctica del vot, sigui accessible per a tothom, és a dir, que es trobi presentada en totes les vies: auditiva, visual, escrita… ja que sabem que hi ha persones que reben la informació per diferents vies. Caldrà assegurar-nos que presentem la informació en totes les vies possibles.

Entendre la web del centre i les activitats que s’hi presenten.

  • Cal tenir en compte la llengua; sabem que la llengua vehicular del centre és el català, tanmateix cal tenir també en compte que algunes de les famílies pot ser son d’altre nacionalitat i tot i que els fills i filles estiguin escolaritzats a la nostra escola, pot ser, els pares no entenen la llengua catalana; per tant, caldrà assegurar-nos que aquesta informació a la web de l’escola, tingui un enllaç  o tingui preparada una traducció automàtica del text. També es proposar tenir àudios i gravacions per presentar la informació en format de via auditiva, ja que moltes persones no saben llegir la llengua però sí que l’entenen.
  • Presentar la informació i la ruta de la pàgina web en diversos formats: auditius, visuals, etc. Proposta de presentar la informació suportada amb pictogrames, ha que sovint no es té en compte, que hi ha moltes persones que necessiten l’ajuda de pictogrames i suports visuals per a poder entendre i organitzar-se millor la informació.
Reunió virtual amb altres famílies de l’Associació de pares i mares.
  • Assegurar-nos que totes les famílies disposen d’una eina que es pugui connectar a Internet, amb  eines d’àudio i vídeo, per tenir clar que tothom ens podrem veure i escoltar i ser escoltats. Si hi ha famílies que no disposin d’aparells, cedir des del centre alguns dispositius o espais amb aquests dispositius per assegurar-nos de l’èxit de la reunió.
  • Presentar el contingut de la reunió, a més de la gravació d’àudio i vídeo de la reunió per si desprès es vol consultar, en altres formats; fer infografies, esquemes o breu resum dels punts més importants de la reunió, per emfatitzar a les famílies allò més important i afavorir la comprensió.
Escoltar i veure el vídeo de la festa de fi de curs, enregistrat per l’escola.
  • No sabem si totes les famílies disposen de connexió WIFI a casa, per tant, es podria facilitar a les famílies un USB o altre dispositiu amb el vídeo de la festa, per a que el puguin veure amb qualsevol dispositiu sense connexió.
  • Si les famílies no disposen de dispositius propis a casa on poder visualitzar la festa de fí de curs, es podria organitzar des de l’escola, per nivells, una quedada per poder visualitzar-lo amb les famílies, i així facilitar l’accés i poder compartir amb elles el festival.