Proposta d’activitats de la SA SAMOIEDS, però adaptada amb un grup de primer de primària. Al final de l’article, surt l’audio explicant el text transcrit a continuació:

1. Eines digitals triades:

  • Kahoot: Utilitzada per gamificar les activitats i fer que els alumnes participin de manera activa. Ideal per fer preguntes ràpides o repassar continguts de forma divertida.
  • Padlet: Aquesta eina permet crear murals interactius en què els alumnes poden compartir recursos, reflexions o preguntes en temps real, ajudant a fomentar la col·laboració i la participació activa.

2. Objectius que afavoreixen la pràctica docent:

  • Millorar l’aprenentatge de l’alumnat: Kahoot és útil per repassar continguts de manera ràpida i divertida. L’ús de preguntes de resposta múltiple ajuda els alumnes a consolidar els seus coneixements de forma activa.
  • Suport a l’alumnat: Padlet és ideal per donar suport individualitzat. Els alumnes poden compartir dubtes o recursos amb els seus companys i amb el professor, el que afavoreix la retroalimentació constant.
  • Interacció individual i col·lectiva: Les dues eines afavoreixen la interacció, però Padlet especialment en el sentit que permet crear debats i compartir materials entre tot el grup. Els alumnes poden comentar i aprendre els uns dels altres.
  • Aprenentatge autoregulat: Kahoot, en particular, pot ajudar en l’aprenentatge autoregulat perquè els alumnes poden veure els seus resultats immediatament i reflexionar sobre els errors per millorar en el futur.

3. Destinataris:

  • Kahoot: Dirigit a tot el grup, amb una aplicació més intensa en les etapes inicials per motivar-los i, a mesura que avancen, utilitzar-lo de manera més reflexiva. En aquest cas el Kahoot és molt visual i didàctic per tal de que els insfants es puguin autoavaluar per saber si han après els conceptes treballats o no.
  • Padlet: També dirigit a tot el grup, però amb un enfocament més individualitzat, per grups més petits on treballar per projectes col·laboratius.

4. Implementació a la SdA:

  • Kahoot: Es podria implementar com a repàs al final d’un projecte d’aula o per introduir temes de manera més lúdica i isual. També es pot utilitzar com una eina d’autoavaluació.
  • Padlet: Es pot utilitzar en projectes de treball col·laboratiu, on els alumnes comparteixin recursos, reflexions i dubtes sobre un tema específic. També és útil per als debats en línia i l’intercanvi d’idees.

5. Consideracions sobre seguretat digital i protecció de dades:

  • Kahoot: Es recomana llegir la seva política de privacitat per assegurar-se que els alumnes no comparteixen dades sensibles. També és important fer-los entendre la importància de no compartir informació personal i revisar tots els permisos que sol·licita l’aplicació. Cal revisar i desactivar els permisos com la Càmera, el Micròfon, l’Ubicació, etc., si no són necessaris.
  • Padlet: Per protegir la seguretat digital, és important revisar els permisos d’accés als murals i garantir que només els alumnes que han de tenir accés als recursos compartits puguin fer-ho. Cal establir regles clares sobre el que es pot compartir i el que no.