SA SAMOIEDS

Selecció de l’Activitat Original:

Nom de l’activitat: “On viuen els Samoieds?”
Descripció de l’activitat original: Aquesta activitat consisteix en la presentació d’un mapamundi a la pantalla digital per mostrar la distància entre Barcelona i la regió on viuen els Samoieds, a Rússia. Els infants marquen les ubicacions en un paper i col·loquen gomets per ajudar a entendre la distància.

Identificació de les necessitats d’inclusió:

  • Alguns infants podrien tenir dificultats per interpretar la distància en un mapa pla.
  • Els infants, amb necessitats visuals, podrien tenir problemes per identificar les ubicacions en el mapamundi imprès.
  • La comprensió espacial pot ser més efectiva si hi ha una experiència més immersiva i manipulativa de cara als nens i nenes.

Triar una eina digital:

Eina seleccionada: Google Earth, i una aplicació de realitat augmentada com Merge Cube o GeoGebra AR.

Motiu de la selecció:

  • Google Earth permet fer un viatge virtual i veure el canvi de paisatge i de clima de manera totalment realista. Així serà realment visual pels infants i podran observar els canvis entre Barcelona i Rússia en primera persona.
  • Les aplicacions de realitat augmentada permeten visualitzar el globus terraqüi en 3D, fent que els infants col·loquin marques sobre Barcelona i la regió dels Samoieds, facilitant la comprensió de la distància entre els dos espais.

Modificació de l’activitat:

  1. Introducció interactiva: Farem un viatge virtual amb Google Earth, observant com es transforma el paisatge de Barcelona en el de Rússia. Els infants podran veure muntanyes, rius, i la neu de les zones més fredes.
  2. Exploració amb realitat augmentada: Mitjançant una aplicació com Merge Cube o GeoGebra AR, els infants podran interactuar amb un globus terraqüi en 3D i col·locar marques sobre Barcelona i la regió dels Samoieds.
  3. Reflexió i converses: Parlem de les diferències climàtiques i de com es pot viure en una regió tan freda. Es vincularà amb altres aprenentatges sobre els Samoieds, com per exemple el cas de la roba que porten o la seva alimentació i si s’asembla a la nostra aquí o no, entre d’altres.

Elaboració del material digital:

  • Enllaços a Google Earth preparats per fer el recorregut.
  • Aplicaciós de realitat augmentada instal·lades en tauletes o en dispositius de la classe.
  • Fitxes digitals per recollir les observacions que es facin dels infants.

Possibles beneficis de la modificació:

✅ Afavoreix una millor comprensió espacial i geogràfica, sempre adaptada a l’edat i al nivell dels infants.
✅ Potencia la motivació amb una experiència més interactiva i més visual pels infants, fet que els ajuda a aprendre de forma més vivencial i significativa.
✅ Millora l’accessibilitat pels infants amb dificultats visuals, gràcies a la visualització més gran i immersiva.
✅ Permet que cada infant explori al seu ritme, donant suport a la diversitat d’aprenentatge.