Polítiques comunicatives del meu centre:

El meu centre disposa d’una estratègia de comunicació digital que inclou diversos canals com els portals web i xarxes socials, amb l’objectiu de transmetre informació de manera àgil i eficient. A més, el centre utilitza plataformes específiques com Àgora/Eix i Moodle com a entorns virtuals d’aprenentatge (EVA) per a la comunicació amb les famílies i l’alumnat. Aquesta estratègia de comunicació es complementa amb l’ús d’eines com Nodes, que permeten crear webs i blogs per mantenir tota la comunitat educativa informada. És important que els protocols d’ús siguin clars per garantir la seguretat i protecció de dades, així com els drets d’autoria en el material compartit.

Mesures de protecció de dades i seguretat digital:

Totes les plataformes que utilitzo per a la comunicació compleixen amb la normativa de protecció de dades personals (LOPD). És fonamental garantir que tota la informació compartida sigui confidencial i que els drets d’autoria siguin respectats. Abans d’enviar qualsevol tipus de comunicació, reviso que el contingut compleixi amb les normatives de seguretat, especialment pel que fa a la protecció de la privadesa dels alumnes i la seguretat en l’accés a les plataformes.

Estratègies de col·laboració vinculades a processos de coordinació:

Una de les estratègies de col·laboració del meu centre és el treball conjunt entre docents mitjançant plataformes com Nodes i Àgora/Eix, que faciliten la compartició de recursos i l’intercanvi d’experiències. Aquests espais em permeten coordinar-me amb altres mestres per dissenyar activitats conjuntes, coordinar els programes d’ensenyament i avaluar les competències digitals dels alumnes de manera més eficaç.

Instruments de comunicació establerts:

Per a la comunicació amb l’alumnat, el centre utilitza Moodle com a plataforma principal. A través d’aquesta eina, puc compartir tasques, materials i activitats amb els alumnes, de manera que poden accedir a tot el necessari per al seu aprenentatge. Per a la comunicació amb les famílies, faig servir el correu electrònic per mantenir-les informades sobre el progrés dels seus fills i filles, per poder enviar els informes, les circulars de les sortides, així com per coordinar activitats conjuntes amb altres docents.

Les comunicacions que he triat:

  1. Comunicació amb l’alumnat: He enviat una tasca a través de Moodle per a un grup d’alumnes (un curs de segon de primària), recordant-los la data de lliurament i proporcionant-los els materials necessaris per completar l’activitat. Aquesta comunicació s’ha fet efectiva mitjançant una notificació al mateix portal, i he adjuntat els documents de treball per tal de facilitar la tasca a tots els infants.

    Per tal de no introduir informació sensible, possaré el contingut del missatge que es va enviar al Moodle i les propostes d’activitats:

    Comunicació per a l’alumnat (via Moodle):

    Títol: Tasca de la setmana – Lliurament i materials

    Cos del missatge:

    Benvolguts alumnes,

    Us recordo que la tasca de la setmana ha de ser lliurada el dijous 26 de febrer. A la plataforma Moodle, trobareu els materials necessaris per completar l’activitat, així com les instruccions detallades.

    Si teniu qualsevol dubte sobre l’activitat, no dubteu a contactar amb mi.

    Salutacions,
    Carla

  2. Comunicació amb les famílies: En col·laboració amb una altra docent de l’escola, he enviat una carta informativa per correu electrònic a totes les famílies d’una classe, detallant una reunió sobre les activitats educatives del trimestre i oferint també recursos per al seguiment dels fills a casa. Aquesta comunicació s’ha realitzat mitjançant el correu electrònic, i les famílies han confirmat la recepció del missatge.

    Reunió informativa sobre les activitats del trimestre.
    Carla Martos <cmartos7@xtec.cat>

    Benvolgudes famílies,

    Us informem que el dilluns 2 de març tindrem una reunió informativa sobre les activitats educatives i els projectes d’aquest trimestre. La reunió serà a les 17:00 hores, i es farà de manera virtual a través de Google Meet.

    Aquesta trobada serà una bona oportunitat per parlar sobre els avenços dels vostres fills i filles i compartir recursos que poden ajudar a seguir el seu aprenentatge des de casa. Us agrairíem que confirméssiu la vostra assistència responent a aquest correu.

    Us adjunto l’enllaç per unir-vos a la reunió virtual:

    https://meet.google.com/qby-veus-vbf

    Si teniu qualsevol pregunta, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres.

    Cordialment,
    Carla Martos i Cristina Puig
    Mestres d’Educació Infantil

    Mesures de protecció de dades, seguretat física i psicològica de l’alumnat i benestar digital:

    A l’hora de realitzar les comunicacions amb l’alumnat i les famílies, he tingut molt en compte les mesures de protecció de dades personals. Els canals de comunicació utilitzats, com Moodle i el correu electrònic, compleixen amb la normativa de protecció de dades (LOPD) i els protocols establerts pel centre per garantir la seguretat de la informació. Això inclou el control de l’accés als materials i la privadesa de les comunicacions.

    Pel que fa a la seguretat física i psicològica de l’alumnat, he procurat que els continguts compartits siguin adequats i que els canals de comunicació siguin segurs. A les tasques publicades a Moodle, m’asseguro que no s’inclogui cap tipus d’informació sensible que pogués vulnerar la privadesa de l’alumnat. A més, la plataforma Moodle permet una comunicació directa amb l’alumnat que garanteix un entorn segur per a la interacció amb els docents.

    Pel que fa al benestar digital, sempre m’asseguro que els alumnes utilitzin la tecnologia de manera responsable, fomentant una comunicació respectuosa i promovent la seva seguretat en línia. En totes les comunicacions, he recordat als alumnes la importància de protegir la seva identitat digital i de respectar les normes establertes pel centre.

    Estratègies de col·laboració vinculades a processos de coordinació i/o participació interna del centre:

    El meu centre fomenta una cultura de col·laboració entre docents a través de diverses eines i processos de coordinació. A la meva comunicació amb les famílies, per exemple, he col·laborat amb una altra docent per oferir una visió més global sobre les activitats educatives i facilitar una millor organització de les trobades informatives.

    Aquesta coordinació no només es produeix a nivell docent, sinó que també es fa a través de l’equip directiu, que vetlla per la coherència entre les estratègies educatives i les tecnologies digitals utilitzades al centre. En aquest sentit, la comunicació amb el personal de l’escola segueix un conjunt de protocols que faciliten una organització eficient i un treball en equip entre tots els membres del centre. Aquestes estratègies de col·laboració i coordinació són fonamentals per garantir que la comunitat educativa estigui alineada en els objectius i en la implementació de les tecnologies digitals de manera segura i efectiva.