L’ensenyament actual busca com actualitzar-se als estudiants del segle XXI, i com modernitzar-lo. És bona la idea, però com tot s’ha de fer pas a pas. Pensem un projecte per dur a terme tot allò que s’ha treballat prèviament de manera teòrica.

M’explico. Si has pensat un projecte com per exemple fer un periòdic en paper, cal primerament parlar i conèixer la tipologia textual pròpia dels mitjans de comunicació, les seves característiques i aprendre de la importància d’una informació clara i sense mentides (fake news és un anglicisme que amaga la realitat, un eufemisme a la pràctica, que són notícies falses, plenes de falsedats i manipulacions).

Aleshores, quan ja tenim enllestida la teoria i el coneixement de diferents textos  periodístics a partir de comprensions lectores, iniciem el projecte del periòdic, un projecte que contingui de manera detallada què s’ha de fer, com es portarà a terme i com s’avaluarà.

En conclusió, un periodista acut a la Facultat corresponent a formar-se perquè no coneix tot el que es demana en aquesta professió. Així doncs, l’alumnat d’ESO no se’l pot llençar a un treball per projectes si abans no se l’ha informat sobre la matèria adequadament.