Com a professor de llengua catalana i literatura veig moltes oportunitats per introduir noves metodologies i aprenentatges digitals. No obstant, cal formar-se per relacionar-hi tant l’ensenyament de llengua i de literatura com del llenguatge dels mitjans de comunicació.
Tampoc ha ser sol que l’alumnat aprengui a fer ús de les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC) sinó també que sàpiguen fer-ne un ús responsable, ètic i cívic. Que la xarxa no és un lloc on tot valgui, hom hauria de ser-hi com en la vida real: respectuós amb els altres. Saber que un ús inadequat pot tenir conseqüències.
En definitiva, benvinguda sia la introducció de la competència digital docent, però necessitem formació i temps per adaptar-nos-hi, temps formatiu que hauria de ser de la nostra setmana de treball, no del nostre temps lliure. Per exemple, solament per conèixer el funcionament de classroom de Google i de les seves possibles aplicacions ja necessitem moltes hores de remenar-hi per posar-la en funcionament.
Deixa un comentari