L’aprenentatge ha de tractar a tot l’alumnat i guiar-lo per l’aprenentatge. Desconeixia fins fa uns dies el disseny universal per a l’aprenentatge que em sembla una idea molt ben pensada. Ara bé, el primer que necessito saber quan tinc un grup és quina accessibilitat tecnològica té, perquè podem arribar a pensar activitats que alguns no podrien fer-les a casa, com ens està passant en l’actual confinament.
Totes les activitats han de pensar-se prèviament per plantejar-les de manera clara i amb els suports necessaris per la seva comprensió, a més és necessari conèixer la tipologia de l’alumnat cosa que se sap amb les primeres setmanes de curs. També s’han de provar prèviament les aplicacions que siguin necessàries per fer una tasca tecnològica.
Com a professor de llengua i literatura, la tecnologia ens obre moltes portes per aplicar-la a la didàctica de la nostra matèria. En aquest mòdul he pensat una activitat amb l’ús de l’app stop motion. Poso d’exemple el vídeo que he fet que combina el coneixement del poema “Cançoneta incerta” de Josep Carner i la realització del vídeo amb imatges relacionades amb el contingut del poema. A més, el coneixement de les diferents versions musicals que s’han fet d’aquesta poesia com per exemple la versió de Guillermina Motta. Les imatges poden ser cercades a internet o pròpies creades amb objectes, joguines, decorats. L’app el que crea és una simulació de moviment d’objectes, joguines o ninots que s’adequa al contingut de la composició en la qual el jo poètic passeja per un caminet reflexionant sobre la incertesa de la vida.
En definitiva. la tecnologia aporta moltíssimes novetats a l’ensenyament, estímuls per a un nou alumnat que viu entre pantalles i molt poc entre paper. i sens dubte, no oblidem que l’ensenyament és per a tots, inclús per aquells que no volen fer res.
Deixa un comentari