Els mitjans de comunicació formen part del currículum tant a 2n d’ESO com a 3r. Per tant, a partir del treball teòric i pràctic fet sobre el tema tot amb la finalitat de fer un projecte final que és la creació d’un periòdic en paper.

Les seccions que es proposen són:

  1. La portada.
  2. Les notícies.
  3. Els reportatges.
  4. Els articles d’opinió i expositius.
  5. La contraportada amb una entrevista.

El grup que està format per 25 alumnes de 3r d’ESO es divideix en en cinc grups homogenis de nivell dels quals cada un s’encarrega d’una secció. El treball per grup busca el treball col·laborador per a la creació dels continguts corresponents. Per exemple, en els reportatge, tenim qui s’encarrega d’escriure; qui de corregir; qui de fer fotografies.

A més de la matèria de llengua catalana, és necessària la col·laboració de tecnologia per la maquetació i de Visual i Plàstica per encarregar-se de la portada i la fotografia.

Finalment, l’entorn de treball és a través del drive ja que ens proporciona un processador de textos i  permet la col·laboració en xarxa i la comunicació en línia dels diferents components. El professor de català és qui fa de director per fer la distribució dels grups i de les tasques.

Aquest projecte pot proporcionar l’aprenentatge del treball en grup i la col·laboració entre diferents grups. A més a més, pot aconseguir una simulació d’una redacció d’un periòdic i que quan el vegin en paper que arribin a valorar un periòdic tradicional.