“La societat xarxa és l’estructura social del nostre temps, la trama de les nostres vides, com ho va ser antigament la societat industrial” (Manuel Castell, sociòleg, economista i nou ministre d’Universitats)
Els alumnes de secundària han crescut fins l’adolescència majoritàriament veient vídeos de tota mena a internet. Usen xarxes socials com Tik Tok en què pengen vídeos breus sobretot de diversió. Per tant, els agrada la visió de vídeos, per què no incorporar-ho com a una eina més a la nostra tasca docent?
Penso que el vídeo digital i l’ús de xarxes socials té dues vessants interessants: una, per l’explicació de temes i, l’altra, per la creació i realització de tasques que fins fa poc solament es farien en format paper.
És impressionant la quantitat d’aplicacions i eines que tenim al nostre abast, per això és necessari una prescripció que ens guiï per on anar-hi. Això demostra la necessitat de què el professorat estiguem en continua formació, per què no podem conèixer tot allò que tenim al nostre abast. Per exemple, jo a setembre de 2019 desconeixia l’existència del Dossier personal aquest en el qual fem part del Curs de formació.
En definitiva, la creació de vídeos fa desenvolupar diverses competències pròpies tant de la llengua com de la digital i de la social. A més, ajuda a compartir i col·laborar, a repartir-se les tasques, obre un un gran ventall de possibilitats de treball.
Deixa un comentari