La gamificació és un neologisme creat a partir de l’anglès de la paraula “game”. Som així. Assimilem els anglicismes al català com assimilem el CO2 dels carrers. Tenim les paraules en la nostra llengua com “lúdic” de la qual hauríem pogut fer una derivació, però és tan cool agafar-ho tot de l’anglès que tirem pel dret.

Deixant de banda l’anterior digressió, com a professor de llengua penso que com cada cop hem de preparar més activitats que abans en les preparàvem les editorials i que tot allò envoltat de jocs de llengua sempre m’han agradat és molt interessant el coneixement de totes les apps i pàgines web que ens ajuden a la creació d’activitats d’una manera diferent.

Abans eren jocs de paraules per exemple, ara tenim al nostre abasts múltiples apps per crear tota mena d’activitats en llengua que aparentment serien un joc però en realitat ajudarien a treballar les diferents competències. També podrien servir per fer un repàs d’allò fet o per introduir continguts. La gamificació té un gran potencial educatiu.

En el projecte que preparo sobre la diversitat dialectal del català inclouré algunes de les apps que hem conegut en aquest mòdul. Sobretot, m’han agradat les app de puzzles, la dels enigmes i la de les sopes de lletres. He vist moltes possibilitat d’ús.

En aquest mòdul havíem de fer sis fites per accedir al contingut mitjançant un Breakout que m’ha semblat força interessant malgrat les dificultats amb què m’he trobat i que crec que hauria calgut més informació d’ajuda en general. També ens hem trobat diversos errors en la creació del joc. En resum, una bona idea de la qual prenc nota.