Per a aquesta activitat ens proposen escriure un article al nostre dossier digital on reculli les vostres reflexions entorn a les fonts d’informació i la seva organització. Nosaltres triem l’enfoc i el contingut que li volem donar.
Preguntes que ens poden ajudar:
- Feu servir etiquetes i categories, en quines situacions?
- Quins recursos o estratègies feu servir per cercar informació?
- Quins sistemes de marcadors socials formen part de la vostra tasca docent?
- Com treballeu la propietat intel·lectual i els drets d’autoria dins la vostra tasca docent?
1. Etiquetes i categories.
Les categories les utilitza a la meva pàgina web “Profe sempre aprenent”, per a distribuir els cursos i micro cursos que vaig explicant. El mateix faig amb les etiquetes.
2. Fonts d’informació, del Departament, i fora del Departament.
De les fonts d’informació que es proposa als continguts del mòdul només he utilitzat edu365 i els recursos de l’XTEC. Desconeixia la Xarxa Docent eduCAT, el ToolBox, o la Sinapsi. Els nodes espero utilitzar-los en breu per a que els alumnes pengin un treball allà.
De les fonts d’informació externes, la que més utilitzo és el google i el you tube, no tant, el google acadèmic.
3. Sistemes de marcadors socials
Dels que recomana el curs, utilitzo el Google Keep, com a agenda personal i recordatoris, i el Symbaloo, sobretot per recordar les pàgines web interessants sobre les TIC.
Desconeixia l’Scoop.it i el Pocket, i tinc la intenció d’investigar-los per saber si els puc utilitzar en la meva tasca docent.
4. Propietat intel.lectual i drets d’autoria
Sí és cert que sempre, si agafo continguts per a poder utilitzar a les classes, procuro citar a l’autor, però és un factor que encara he de millorar.
Deixa un comentari