Per a aquesta activitat ens proposen escriure un article al nostre dossier digital on reculli les vostres reflexions entorn a les fonts d’informació i la seva organització. Nosaltres triem l’enfoc i el contingut que li volem donar.

Preguntes que ens poden ajudar:

  • Feu servir etiquetes i categories, en quines situacions?
  • Quins recursos o estratègies feu servir per cercar informació?
  • Quins sistemes de marcadors socials formen part de la vostra tasca docent?
  • Com treballeu la propietat intel·lectual i els drets d’autoria dins la vostra tasca docent?

MATERIAL TEÒRIC DEL MÒDUL

1. Etiquetes i categories.

Les categories les utilitza a la meva pàgina web “Profe sempre aprenent”, per a distribuir els cursos i micro cursos que vaig explicant. El mateix faig amb les etiquetes.

2. Fonts d’informació, del Departament, i fora del Departament.

De les fonts d’informació  que es proposa als continguts del mòdul només he utilitzat edu365 i els recursos de l’XTEC. Desconeixia la Xarxa Docent eduCAT, el ToolBox, o la Sinapsi.    Els nodes espero utilitzar-los en breu per a que els alumnes pengin un treball allà.

De les fonts d’informació externes, la que més utilitzo és el google i el you tube, no tant, el google acadèmic.

3. Sistemes de marcadors socials

Dels que recomana el curs, utilitzo el Google Keep, com a agenda personal i recordatoris, i el Symbaloo, sobretot per recordar les pàgines web interessants sobre les TIC.

Desconeixia l’Scoop.it i el Pocket, i tinc la intenció d’investigar-los per saber si els puc utilitzar en la meva tasca docent.

4. Propietat intel.lectual i drets d’autoria

Sí és cert que sempre, si agafo continguts per a poder utilitzar a les classes, procuro citar a l’autor, però és un factor que encara he de millorar.