La darrera Unitat Didàctica en el meu temari de 2n d’ESO és la elaboració en grups d’un RAP.
La primera sessió i la segona expliquem i comentem en classe el naixement del RAP gran part de la seva història, així com el moviment Hip-Hop i les seves manifestacions artístiques com són el Breakdance en el ball i el Graffiti. És un tema que apassiona i motiva als alumnes i damunt estan en contacte quasi tota la Unitat Didàctica amb les noves tecnologies.
La segona part del tema és la més interessant i la que realment dóna com a resultat un producte. Els alumnes treballen en la composició d’una cançó on el tema principal és la protesta i té com a objectiu que els alumnes agafen un tema d’actualitat (Racisme, Bullying, Maltractament Animal…) i facin la composició d’una lletra que desprès la rapejaran amb una música (base) lliure.
A partir d’aquí és on els alumnes agafen tot el protagonisme i el professor simplement els guia. Ells trien lliurement quina és la música base que volen per al seva composició. En aquest mòdul hem vist llocs d’on baixar lliurement música i sense compromisos.
Desprès el grup ha de gravar la cançó que consistirà en cantar i gravar la lletra damunt de una música ja establerta, per aquesta tasca, hauran de fer servir un programa d’edició d’àudio com pot ser l’Audacity.
I per finalitzar hauran de gravar un videoclip i editar-lo. Aquí és on el professor haurà d’orientar als alumnes per a que trien un editor de vídeos el més adient possible.
Aquesta activitat per a finalitzar el curs m’agrada perquè es veuen als alumnes motivats ja que utilitzen les noves tecnologies com son el mòbil per a gravar-se i la seva posterior edició del vídeo.
Deixa un comentari