La gamificació pot ser practicada en totes les matèries, però jo crec que algunes matèries és més fàcil aquesta gamificació. Crec que en les matèries on hi ha, per programació, més conceptes, serà més efectiva. Mentre que en les matèries, com és el meu cas, més artístiques o expressives, estem en un joc bastant continu amb l’alumnat i no és necessari aquests jocs.
La meva experiència en aquestes 6 fites ha estat prou dolenta. La fita 1 “Puzzle”, m’ha sigut fàcil resoldre el puzle i m’ha costat una mica trobar la paraula. La fita 2 “EdPuzzle” m’ha costat resoldre el primer enigma una mica i el segon un poc més, i desprès no m’ha costat escriure les solucions al programari perquè no quadrava. En les fites 3, 4 i 5 no he tingut problemes (solament una mica en la fita 4). I en la fita 6 he tingut molts problemes. M’ha costat una setmana resoldre el misteri, fins al punt que he estat pensant en abandonar. A sobre, he consultat el fòrum, per facilitar-me la feina, i deien que era un número de dues xifres quan realment era un nombre de tres xifres.
De moment, a la meva aula no utilitzaré ningun Breakout ni Escape Room. A la meva aula està molt present el joc. Els alumnes s’aprenen les cançons jugant a diferents jocs amb videoconsoles o amb ordinadors. Les guitarres i els baixos utilitzen el “RockSmith”, els pianos el “Synthesia” i les bateries el “Drumtutor”. Els 3 jocs utilitzen un sistema de puntuació que motiva als alumnes per cada vegada aconseguir millor puntuació i millorar en la tècnica de l’instrument i aprendre més.
Deixa un comentari