- Selecció d’una unitat Didà ctica
Unitat Didà ctica :”LA Tècnica del collage com a recurs didà ctic de l’educació visual i plà stica per l’adquisició de coneixements sobre la funció de nutrició del ser humà ”.
- Curs: 5è de Primà ria (26 alumnes)
- Objectius d’aprenentatje:
-
1.Estudiar la tècnica del collage com a procediment artÃstic que permet la realització de múltiples activitats amb materials que estan al nostre abast.
-
Representar de forma personal idees, accions i situacions fent servir els elements que configuren el llenguatge visual i relacionar-lo de forma transversal amb la matèria de ciències naturals.
-
Utilitzar recursos bibliogrà fics d’internet per obtenir informació que us serveixi per planificar i organitzar els processos creatius, aixà com per conèixer i intercanviar informacions amb altres alumnes.
- Perfil alumnat: El grup/classe compta amb 26 alumnes, 12 nens i 14 nenes. Una de les alumnes mostra necessitats educatives especials (NEE), per la qual cosa de vegades necessita material adaptat per la mestra de PT i depenent de les matèries necessita atenció personalitzada dins de l’aula.És un grup classe amb alumnes participatius a l’hora de fer activitats grupals, mostren interès en les tasques proporcionades per la mestra i la motivació a l’hora d’adquirir nous conceptes.
- Selecció del recurs
Els recursos que farem servir respecte a la competència digital serà un Kahoot amb unes preguntes creades per mi, pissarra digital, tablets i ordinadors portà tils, la web de google per cercar informació i imatges i el drive per fer treballs grupals compartits i accedir a les carpetes amb informació proporcionada per la mestre.
- Disseny d’una activitat de realització a l’aulaÂ
Enunciat:
- Busqueu al portà til amb parelles informació sobre el collage i també informació sobre la funció de nutrició.
  2. Una vegada acabada la recerca heu de pujar l’informació a la carpeta que està creada al google drive amb el nom de “Unitat didà ctica collage i funció de nutrició”, heu de posar el vostre nom.
- Objectius d’aprenentatge:
- Entendre en què consisteix la tècnica del collage i la funció de nutrició.
- Realitzar els pasos correctament per pujar l’informació al Drive.
- Competències:
- Competència en coneixement del medi
- Competència cultural i artÃstica
- Competència digital ( Recerca i gestió d’informació i dades )
- Competència lingüistica: treball en equip
- Competència aprendre a aprendre
- Â Recursos digitals:
- Pòrtatil
- www.google.com: per recerca d’informació
- Google drive: per accedir a la carpeta compartida ( ajudarem amb un exemple a la PDI per que els alumnes no tinguin dubtes a l’hora d’accedir)
- Ordinadors portà tils
- Kahoot: l’enllaç estrà penjat a la carpeta compartida al Drive i haurà n de realitzar el Kahoot. https://create.kahoot.it/details/f61e0742-d073-4fed-b9c1-b559bb6ce656
- Disseny d’una activitat de realització autònoma a casa.
Enunciat: Durant aquests 4 dies has de recercar informació sobre l’aparell digestiu i has de penjar aquesta informació a la carpeta compartida al Drive, concretament a la carpeta on aparegui “grup 1 aparell digestiu”un cop penjada l’informació haurás de realitzar un collage, haurà s de triar un dels 5 que hem estuadiat en aquesta Unitat Didà ctica, un cop finalitzat el collage haurà s de fer-li una foto i penjar-la a la mateixa carpeta del Drive posant el teu nom, molts à nims.
- Objectius d’aprenentatge:
- Identificar els òrgans que intervenen en la funció de la digestió.
- Realitzar correctament qualsevol tècnica emprada del collage.
- Pujar correctament l’informació demanada a la carpeta del Drive.
- Competències:
- Competència d’aprendre a aprendre
- Competència social i ciutadana
- Competència cultural i artÃstica
- Competència digital ( Recerca i gestió d’informació i dades i Comunicació i elaboració)
- Competència de autonomÃa
- Recursos Digitals:
- Ordinador de taula o portà til
- Google Drive accedint a la carpeta següent: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/0ABPbjkjj7tjMUk9PVA
- Recurs Digital de contingut: Cada alumne tindrá accés a un enllaç que els proporcionaré de continguts generlas d’informació rellevant sobre els temes protagonistes; el collage i la funció de nutrició.
- El collage:
- Funció de Nutrició:
https://educaciodigital.cat/escolamartamatabcn/moodle/mod/book/view.php?id=2892
- Dificultats a l’hora de realitzar la tasca: L’alumne que no tingui ordinador realitzará la recerca amb un company i anirà apuntant tot a paper, un cop acabat podrà accedir a l’aula d’informà tica per pujar l’informació a la carpeta del Drive.
- Reflexions:
Penso que cada cop més realitzem activitats amb contingut digital a l’aula , per una banda es una eina molt eficaç, ja que podem informar-nos de qualsevol tema que estem treballant a l’aula, a més a més n´hi han moltes pà gines web per realitzar activitats amb diferents continguts com pot ser el liveworksheets, edu365 , propostes didà ctiques etc…
Per altre banda depenem de tenir una conexió a internet favorable, avegades passa que es penja internet i no podem realitzar la clase tal com teniem pensat , es per això que sempre hem de poder adaptar el temari tant sigui amb l’utilització d’eines digitals com amb material didà ctic
Deixa un comentari