Tal i com he expressat al Forum/debat d’aquest mòdul, sembla comprovat que el treball per projectes està donant bons resultats, potser més a primària que a secundària.

El problema el tenim perquè molts centres de secundària encara utilitzen molt poc els projectes com a metodologia d’aprenentatge. Si que es fan projectes, però són la base de l’aprenentatge de la majoria de les matèries.

projectesAvui en dia el treball per projectes s’ha vist molt afavorit amb la utilització de les TAC, ja que és evident que tenim a les aules alumnes “de la generació digital” amb una destresa i motivació molt elevada, per utilitzar eines com l’ordinador, utilitats de la xarxa, mòbil, correu electrònic, drive compartit…

Recordar que per plantejar un bon projecte caldria:

  • Debatre per escollir el tema
  • Veure que en sabem
  • Què volem saber?
  • Cercar i investigar
  • Presentar i exposar per valorar

A secundària, crec que el treball per projectes també es pot fer, però com a activitats complementaries.